Logitech G5 testad

Permalänk
Melding Plague

Logitech G5 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Logitech G5 testad</b></font> <small class="small">måndag 7 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://arstechnica.com/reviews/logitech-g5.ars" target="_blank">ArsTechnica</a> har testat Logitech G5 Laser Mouse. Musen har en upplösning på 2 000 dpi och har dessutom konfigurerbar vikt genom en kassett på undersidan av musen, där man kan lägga dit eller ta bort vikter. Ett intressant pekdon om man behöver precision för spel eller finlir i grafikprogram.
<br />
<br /><i>After playing around with a number of different weight settings from light and slightly jittery to the maximum thirty-six gram "lead foot" config, I found a 5.1g (3 x 1.7g weights) sweet spot that is stable but light enough to let my weathered, almost thirty-year-old wrists play for a few hours without getting sore. Some other G5 owners I talked to told me that they preferred a heavy setup while some preferred it light. I guess that's the real success of this feature: simple comfort for all users.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://arstechnica.com/reviews/logitech-g5.ars" target="_blank">ArsTechnica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker priset på musen är helt galet, och då betalade jag ändå 500+ för min MX500 (för typ hundra år sedan).

I övrigt är det väl som vanligt; Logitech är bäst på tillverka möss.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

så jävla roligt, bra att han säger att han hara 30år GAMMLA handleder. för musen hänger inte med vid riktigt snabba rörelser, riktig skitmus haft 2st en på garanti osv. testat olika musmattor, qpad, icemat, func, tygmatta, träunderlag . då ringde jag logitech supporten och dom sa JA den hänger inte med vid snabba rörelser vi rekommenderar Steelpad S&S den ska det funka med, aight! köper en och musen hänger inte med, kul att dom iaf inte kan erskänna att den inte hänger med, utan måste först lura mig att köpa en ny musmatta. skitmus från företag med skitsupport. TACKA VET JAG RAZER <3<3<3

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk

hmm, efter diverse test har jag konstaterat att jag INTE kan få mussen att inte hänga med (jag har 17 år gammla handleder) och jag använder en riktig elite mussmatta alla ikea

Permalänk

Har bara testat den på en polares Qpad, och där hängde den fan inte med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Har bara testat den på en polares Qpad, och där hängde den fan inte med.

Samma här, fick den bara att funka bra på en gammal plast ratpadz, skamligt att en tygmatta inte är bra nog för musen.

Synd att logitech inte har släppt en firmware/drivrutiner som ökar laserstyrkan, dvs som till razermusen

Permalänk
Medlem

Mus med vanlig kula i funkar bra ff...tycker jag...om den är ren från smuts...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

lr så köper man en RAZER!!! hahah den e bäzzt!

Visa signatur

DIF

Permalänk
Medlem

Ja, den här produkten har ju blivit en riktig katastrof för Logitech efter vad man läst här på Swec. och på andra forum.

Det är ju minst sagt lite märkligt att de inte tar upp det som en i min mening fatal nackdel för den här musen.

Permalänk
Medlem

MX510 hela dan!
Ser ingen anledning att köpa nån annan mus

Permalänk

har en Copperhead mm... skön som fan hade en Mx510 innan men dom är så J*vla klumpiga vet inte hur det är med G5.

COPPERHEAD 4 the win!

Visa signatur

[Pentium][Razer Copperhead] 4 The Win!

Permalänk
Medlem

va jag läst på diverse forum så klarar logitech g5 musen sig bäst på ljusa underlag så som vitt papper... samt underlaget ska vara så plant som möjligt.

testa på ett vanligt vitt papper så ska du se att den hänger med.

Permalänk
Medlem

Ok ok, mina handleder har passerat 30 sträcket, men jag kan banne mig inte ens provocera min G5 till att tappa trackingen genom att skaka musen frenetiskt på min Everglide giganta optical smoke. Har även provat på en riktigt B standardmusmatta med fototryck med samma resultat.

Skumt att folk har så olika resultat!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Den funkar inte ens alls på qpad för mig, går knappt använda, fick dock possitiv verkar på steelpad 4s, men använder inte musen då den inte passar min hand så bra ( mitt lillefinger mår inge bra av den pga en olycka ) men annars tyckte jag den läste fint på steelpad.

men ändå slösa 700kr på nått som knappt läser! nejtack min ligger i kartingen nu ;P

Permalänk

Lustigt, jag lyckas inte provocera fram några som helst släpp. Det är den bästa mus jag haft, snabb och precis (på en vanlig Q-pad med foto på).
Skall köpa en till till min andra dator också.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag tänker då inte köpa ny mus förräns det kommer en med 4 tumknappar

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Jo det verkar som om den är väldigt känsligt på vad för sorts underlag man använder.

Q-Pad funkar inte för mig och de flesta verkar det som, men har kommit fram att det funkar på blanka, släta ytor, som blanka sidan på min Steelpad 4D.

Men när den väl funkar så är den väldigt bra IMO.

Visa signatur

;)