Postgiro fråga.

Permalänk
Avstängd

Postgiro fråga.

Tja ! hur funkar postgiro ? om jag skickar i väg en sak, finns det nått sett för personen att hämta ut sakerna utan o betala ?
alltså är det 100% att pengarna kommer in till mitt konto ?
är det jag som bestämmer summan när jag skickar paketet eller hur funkar det

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Det är 100% ja, annars täcker försäkringen. Dock tar det upp till två veckor efter att köparen löst ut det innan du får pengarna (vanligen 2-5 dagar).

När du skickar paketet skriver du summa + ditt postgironummer så får dom lösa ut det för den summan.

Observera att du inte kan skicka mot postförskott om du inte har postgiro.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är 100% ja, annars täcker försäkringen. Dock tar det upp till två veckor efter att köparen löst ut det innan du får pengarna (vanligen 2-5 dagar).

När du skickar paketet skriver du summa + ditt postgironummer så får dom lösa ut det för den summan.

Observera att du inte kan skicka mot postförskott om du inte har postgiro.

jaha okej tack så mycket för svaret !!!

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Postgiro fråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
Tja ! hur funkar postgiro ? om jag skickar i väg en sak, finns det nått sett för personen att hämta ut sakerna utan o betala ?
alltså är det 100% att pengarna kommer in till mitt konto ?
är det jag som bestämmer summan när jag skickar paketet eller hur funkar det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är 100% ja, annars täcker försäkringen. Dock tar det upp till två veckor efter att köparen löst ut det innan du får pengarna (vanligen 2-5 dagar).

När du skickar paketet skriver du summa + ditt postgironummer så får dom lösa ut det för den summan.

Observera att du inte kan skicka mot postförskott om du inte har postgiro.

Hehe kul o ser er prata om 2 olika saker
Postgiro finns inte längre det heter numera Plusgiro sen ett par månader tillbaka. Det är enbart ett betalningsförmedling likt paypal typ. Det finns inga betalningskrav där för att hämta ut paket.
Det du tänker på är Postförskott.

Postförskott finns förklarat rätt bra på postens hemsida så jag skall inte babla mer.
http://www.posten.se/m/postforskott