Ang. Annonser här på Swec.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2001

Ang. Annonser här på Swec.

Hej på er!

Läget är såhär.
Jag satt igår in en annons på min iPod via swecs annonssida.
Allt funkade prima och annonsen ligger där den ska.
Jag fick inga svar igår på anonnsen men idag när jag vaknade idag och kikade min mail så fick jag två svar som verkar ytterst suspekta och vill nu att ni ska ta en titt på dom.

Mail nummer ett

Dear seller, Your item has got a good specification and meet my item
needed for purchase.We would need to know the condition of
this item and the selling price then shipping cost
via post courie service to Nigeria(my grilfriend is located there)directly from your office. If interested in selling it to us,kindly reply
this mail and send your quotation
price so that we can know how to make the payment.my mode of
payment are as follow BANK to BANK TRANSFER.

Ursäkta om det första mailet är svårläst, det var väldigt konstigt skrivet när jag fick det.

Mail nummer två

Dear seller,

I am Phillip Christy from UK, i am happy to come across this your item when i am in search of a similar type which i want to buy for my BOSS who is on Eucational research in Nigeria, Pls let me know the present condition of the item, and i will pay you $500 USD for the item including shipping cost via your Local Post Office(Express Mail Service EMS), i would pay you via BIDPAY or BANK TRANSFER

You can call me between 6.00am to 6.00pm United Kingdom time, my phone number: +447031917414 or write me mail: phill_christy@yahoo.com

Wait to read from you as soon as possible.

Thanks in advance

Kanske är jag som är nojig men jag tycker att det verkar ganska knepigt, kan dom läsa svenska så antar jag att dom skulle kunna skriva det också Sen att båda mailen innehåller något om Nigeria verkar ju lovande, jaja vill bara veta om det är någon mer som fått något liknande via swecs annonssida?

Tack på förhand!

-Fredrik

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2004

Ett par till som fått sådana brev, samt lite annan information.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52294...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2001

Ah, tack. Försökte söka men hittade inget.
Då vet jag iaf

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org