Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2004

Döda usb-portar

Hej!
Skulle skriva ut ett dokument nyss, men skrivaren svarade inte. Efter otaliga försök med allt möjligt så testade jag att ansluta ett usbminne. Detta fungerade inte heller, samma sak med min digitalkamera, mp3 osv osv...
Nu undrar jag om det finns speciella drivrutiner till usb-portarna, eller om det är moderkortet man ska uppdatera.
Jag har förövrigt ingen aning om vilket moderkort jag har, eller hur man ska kolla upp det.
Tack på förhand!
moddel

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel i5-2500K @4,5 GHz | Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | Corsair SSD Force GT 120 GB | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Antec KÜHLER H2O 620 | 2TB WD Green | Fractal Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Feb 2005

Det är drivrutiner till vissa usb-portar har jag för mej.

Men annars kan det väl vara så att Sladden som går från Usb'n till mammakortet kanske trillat ur ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Det är drivrutiner till vissa usb-portar har jag för mej.

Men annars kan det väl vara så att Sladden som går från Usb'n till mammakortet kanske trillat ur ?

Ja, det är drivrutiner till USB-portar...

stämmer det som zEm säger, är nog något av de två sakerna, förhoppningsvis...
på min skoldator så slutade de fungera helt plötsligt och lyckades inte fixa dem, provade Allt, formaterade tillochmed och installerade om allt på nytt, men inget, datorsnubben på skolan kunde inte fixa det heller så vi skickade den till supporten och där hittade de inte heller felet så de bytte hela moderkortet för att få det att fungera...

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Asus GTX570, Asus P8Z77-M Pro, 8GB Corsair Vengaence LP, Samsung 850 EVO 120GB, Asus VG248QE 24".