Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Alltså, hur kan man ställa in så att den inte drar 100 % CPU? Lite störande att hårddisken ska vara så varm.. Runt 60-65 grader. och ja, jag har en p4 3,4 GHz med ht.

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Medlem

Programmet påverkar inte någon temperatur på hårddisken. Är det CPUn du menar? CPUanvändning går att ställa in under Configure/Advanced/

Permalänk

Har reggat mig nu. Har kört ett par timmar. Dock är jag inte med i listan...

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||

Permalänk
Medlem

Yippi.. jag klättrar i resultatlistan

Jag tycker verkligen att vi här på swec borde kunna vara nästan bäst på detta

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Jag är med i listan! WOHOO!

Från att inte vara med alls till att hamna på 293:dje plats.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Finns det någon Universal Binary klient tillgänglig? Har googlat arlset av mig, antingen så är jag blind eller så har ingen orkat porta det än.

Vad letar du efter mer exakt? sourcen finns inte tillgänglig, så de enda klienterna som finns är dom du kan ladda ned från stanford

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasc89
Om man har igång programmet på flera datorer, ska man ha samma användarnamn å teamnumber på alla då?

jupp, samma på alla så räknas alla poäng som dina

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Kom på en fråga ang. att ha den som tjänst.. kan man inte få fram den och se status?

det enklaste är att kolla i logg-filen som ligger i FAH-mappen, där skrivs alla som skulle visats i consolen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
Alltså, hur kan man ställa in så att den inte drar 100 % CPU? Lite störande att hårddisken ska vara så varm.. Runt 60-65 grader. och ja, jag har en p4 3,4 GHz med ht.

100% på en HT-cpu får man bara om man kör med 2 eller fler F@H-instanser samtidigt - ha bara igång den ena så minskar användningen direkt
sedan kan man ställa in hur stor del av processorkraften som används under konfigureringen (starta med -config komandot för att ändra)

Grattis alla nya som är med! ni behövs verkligen då intresset för F@H här på Sweclockers inte är allt för imponerande!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Du skulle kunna sänka volten under spec så mycket det går, jag kör t.ex. original klock men i 1,4v istället för 1,5 som är standard för min cpu (newcastle).

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon lösning så att man kan göra så att den körs vissa klockslag? Så att man inte glömmer att sätta på den på natten ngn gång...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen som har någon lösning så att man kan göra så att den körs vissa klockslag? Så att man inte glömmer att sätta på den på natten ngn gång...?

Det finns ju script man kan skriva att starta den vid en viss tid och stänga av igen vid en annan, men är det inte enklare att bara köra den hela tiden ?
Den drar inte speciellt mycket minne, iallafall inte för någon med mer än 512MB vilket jag skulle gissa 99% av personerna här inne har i sina primära burkar.
Och den påverkar inte prestandan i spel eller program nämnvärt, mer påverkan från antivirus programmet än F@H.

Men som sagt vill du absolut inte köra hela tiden så går det att skriva script och det finns säkert något schemaläggnings program där man kan precis bestämma dessa saker, har dock inte något i huvudet just nu.

MVH

Visa signatur

Permalänk

Så, fixade en burk endast för detta ändämålet. Lär dock inte få färdig en WU i år men.

Intel Pentium 2 @ 300mhz. Ska fixa igång en Celeron @ 450mhz och en Pentium 2 @ 350mhz så snart jag får lite tid att bygga om i förådet. Inte mycket men det skadar inte

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Farmor - om du endast har den för FAH - stäng av den... den drar ström och ger i princip noll resultat
din server (1GHz) skulle nog vara exempel på gränsfall på elmässigt icke försvarbar burk att ha igång som dedikerad foldingmaskin trots att den är strömsnål (men nu har den ju dessutom ett annat syfte)

Jag menar bara att ju fler datorer du har igång desto större är risken att någon börjar gnälla på elförbrukningen, och när det väl börjar så kommer man behöva "försvara" varje dator...

jag blev t ex tvingen att placera ut burkarna hos kompisar för att min mor i princip ville rycka ut strömsladdarna ur dom varje kväll (hade 2 dedikerade FAH burkar då, varav en dual 2400+.... garderoben surrade och var farligt varm)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Farmor - om du endast har den för FAH - stäng av den... den drar ström och ger i princip noll resultat
din server (1GHz) skulle nog vara exempel på gränsfall på elmässigt icke försvarbar burk att ha igång som dedikerad foldingmaskin trots att den är strömsnål (men nu har den ju dessutom ett annat syfte)

Jag menar bara att ju fler datorer du har igång desto större är risken att någon börjar gnälla på elförbrukningen, och när det väl börjar så kommer man behöva "försvara" varje dator...

jag blev t ex tvingen att placera ut burkarna hos kompisar för att min mor i princip ville rycka ut strömsladdarna ur dom varje kväll (hade 2 dedikerade FAH burkar då, varav en dual 2400+.... garderoben surrade och var farligt varm)

Just därför jag väntar lite tills jag kan flytta ut dom i förådet. Betalar inte strömmen där

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

sådärja satte igång folding på min laptop på jobbet med.. ska vi se om det kan börja hända grejer snart. jävla crapdator men den rullar iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Dags för en Uppdatering

Aktiva medlemmar är just nu: 53 st med 151 cpu:er aktiva inom 50 dagar.
Senaste veckan har vi stigit i rank med 3 platser till plats 236.

Totalt antal poäng: 1.912.545

150 cpu:er under en 50 dagars period, kom igen nu swec medlemmar och få den siffran över 200st iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdatering igen..

Vi ligger nu på plats 234. Whhiii!

Men vi är bara 50 st aktiva! Av 320... Inte bra...

Öka nu

Visa signatur

Permalänk

Låter de rulla på min server 90% på processon tar den den står 24/7 och jag betalar inte strömmen här

Permalänk
Medlem

Precis installerat det på min filserver
Det ville dock inte redigt funka på min stationära (win 2000), skärmarna blev bara helt svarta, sen hände det inte mer..

Men får räcka med att köra det på en dator=)

Hur kollar man hur man "ligger till"?
*edit* Hittade en MyFolding.html fil där det var en länk i:)

Kör vi en ny fråga istället, hur ofta uppdateras Statsen?

Permalänk

Opps... råkade ange fel lag nr. aja jag gör iaf nåt

EDIT: Kom på hur man fixade det, så nu är jag med för sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuZack
Precis installerat det på min filserver
Det ville dock inte redigt funka på min stationära (win 2000), skärmarna blev bara helt svarta, sen hände det inte mer..

Men får räcka med att köra det på en dator=)

Hur kollar man hur man "ligger till"?
*edit* Hittade en MyFolding.html fil där det var en länk i:)

Kör vi en ny fråga istället, hur ofta uppdateras Statsen?

Varannan timme eller nått sånt, det är inte precis någon sekund för sekund behov på statsen

För att se mer detaljerade stats kolla på http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

MVH

Visa signatur

Permalänk

Hade nästan glömt detta projekt, får ladda ner det igen och köra på.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Öka nu SweC

Någon som vet om poängen inte räknas om flera datorer har samma machine number? Jag vet inte om jag råkat trycka samma nummer på några... Någon som har koll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Öka nu SweC

Någon som vet om poängen inte räknas om flera datorer har samma machine number? Jag vet inte om jag råkat trycka samma nummer på några... Någon som har koll?

Det brukar inte gå så bra då :/

Men problemet brukar vara att maskinerna inte kan skicka in sina resultat, kolla loggen om det är så.

Själv har jag problemet att det blir så förbaskat varmt på övervåningen när alla datorer är på och foldar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör bara consollen på samtilga...Men jag skall ta och titta igenom det vid tillfälle... Ev. gå igenom setupen igen och kolla så att de inte har samma nummer.. Varför kan man bara välja mellan 1-8?

Ja.. värme är ett problem... Speciellt när det närmar sig 25-30 grader ute..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat och börja köra igång.. men står:
WU End: 260dagar typ..

Har installerat den på min hemma snickrade mediacenter dator.. en 2ghz AMD med 1gb minne.

Borde väl inte vara några problem att kolla på film etc på mediacentret samtidigt som denna är igång?

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urme
Nu har jag installerat och börja köra igång.. men står:
WU End: 260dagar typ..

Har installerat den på min hemma snickrade mediacenter dator.. en 2ghz AMD med 1gb minne.

Borde väl inte vara några problem att kolla på film etc på mediacentret samtidigt som denna är igång?

Ska inte vara några som helst problem att köra film mm. samtidigt som f@h så blir det det är någonting fel

När det gäller tiden som står så ska du inte tro på den förrens efter flera timmar för den är alltid helt åt skogen i början

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Du skulle kunna sänka volten under spec så mycket det går, jag kör t.ex. original klock men i 1,4v istället för 1,5 som är standard för min cpu (newcastle).

MVH

Aha, och hur sänker jag volten? ... I BIOS eller var? Är det så bra då, att sänka volten?

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, och hur sänker jag volten? ... I BIOS eller var? Är det så bra då, att sänka volten?

Det är bra så länge cpun är stabil

Jag försökte dra ner till 1,35 volt i standard frekvens men då ville inte cpun längre.
Så det är bara att sänka lite i taget och se om datorn fortfarance fungerar som den ska, lite som överklockning fast tvärt om

Och ja det är i BIOS du ställer in volten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådärja nu foldar jag också.

Permalänk

Överger SETI och ger mig på cancer.. men är det bara jag som blir röksugen av att titta på detta? Nåväl...

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Medlem

"Im folding away"