AMI bios på Asrock Dual Sata - konstigt felkodspip

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2004

AMI bios på Asrock Dual Sata - konstigt felkodspip

Ok, har ju haft galet mycket problem med min setup, visade sig att mobo och nätagg var inkompatibla... aja, nu har jag prövat med en polares nätagg, och visst funkar det... iaf bättre än förut. Power-knappen fungerar som den ska(gjorde den inte förut), men nu får jag en felkod från moderkortet, fortfarande ingen bild heller. Har sökt här på forumet och även kollat upp vilka felkoder som finns på AMI-BIOS, och min finns inte med någon stans tycker jag.

Den låter som följer:

två jättekorta:

bipbip!

följt av 6 fortfarande korta, men lite längre:

biip-biip-biip-biip-biip-biip!

Tja, detta blir då jag inte klok på. Vet inte ens om de "lite längre" pipen är långa eller korta.

2 korta betyder parity error, dvs minnesfel. Jag har prövat båda stickorna var för sig i några olika slots, det hjälper inte.

6 korta betyder keyboard-problem, vilket ju skulle kunna stämma(har prövat med två keyboards men det kan vara fel på chipet på mobot också), men min felkod är ju egentligen ingen av dessa?

Nån som har nåt tips?

EDIT: Men fan, lyckades lösa det, vilken klant jag är
Lyckades lossa en jumper när jag klämde på 20-pins-strömmen till mobot, den som styrde PS2/USB-portarna! Hahahahahaha fan vad glad jag är just nu

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB