Permalänk
Medlem

Dual + ett minne till.

Detta finns säkert i någon annan tråd. Men jag har sökt och inte hittat
direkt det jag behöver.

Jo jag har märkt att min dator går lite små dåligt med 2x256 i dual.
Så jag undrar om man kan köra de 2 minnena som jag har i dual,
samtidigt som jag har ett 3e minne i mitten?
Ger det mer effekt eller förstör man dual möjligheten då?
Förövrigt har jag ett sånt här moderkort;
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=14&l3=0&model=772&...
Egentligen ASUS K8N-E Deluxe, men det spelar ingen större roll.

hoppas detta går att greja.

Visa signatur
Permalänk

Jag kunde köra Dual på samma sätt som tänker göre på ett socket A nForce2 moderkort så jag skulle tippa "ja". Men någon på en 754 plattform och nForce3 borde svara för du ska bli helt säker.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem

Om det går i dual eller inte med 3 minnen vet jag inte men prestandan du tappar på dual vinner du med ett minne till , dual är väl inte SÅÅ stor prestanda ökning.
Nån kan ju gärna rätta mej om jag har fel

Permalänk
Medlem

Den processor du har är inte kapabel att köra minnet i dual.
3 minnen till socket754 är att be om problem, så släng ut de minnena och köp en 1GB modul. De flesta moderkortstillverkare slopade snabbt den 3:e minnessloten pga av alla problem som det gav upphov till.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hm, konstigt att du säger så. På hemsidan står det att det är dual kompatibel.
Men om jag köper en 512 sticka till, vad förlorar/tjänar jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan va bra.. jag slipper inte skriva själv om dual:P för att jag undrar själv detta...:P förresten måste detta vara på 1 och 3 i så fall att det ska vara dual? jag har på den sätt men visste i så fall inte...

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX