Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2005

Fail-safe till epoxmoderkorten ?

Hej, har kollat manualen om detta och det enda som finns är "load fail-safe defaults"

Vad är kommandot för att öppna bios om det är låst med fail-safe till dessa epox-moderkort ?
Speciellt till 8k9a7i.

Oops

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jun 2004

Hej! Det du beskriver med load fail-safe defaults är att du grund inställer biosen.
Kommer du inte in i datorns bios???

Msi DKA790GX Platinum*Amd Phenom II 955*OCZ PC2-9200 Platinum*Ati 4850*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2005

Jag kommer in i bios men alla inställningar är låsta. Har testat att ta ur batteriet osv. Boot-menu finns inte heller verkar det som. Hur kan jag annars göra för att formatera datorn ? Att installera windows genom en annan dator fungerar inte heller tack vare deras skydd.

Oops

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jun 2004

Vad har du gjort för att den ska bli sådan här?
Har du försökt att uppdatera biosen??

Msi DKA790GX Platinum*Amd Phenom II 955*OCZ PC2-9200 Platinum*Ati 4850*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2005

Jag vet inte vad som kan ha hänt för att detta skulle ske(inte min dator) tror du om man uppdaterar bios att det verkligen kan lösa problemet ? det enda de verkar lösa är andra småproblem enligt epox's hemsida.

Oops

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallentuna
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stankovic
Jag vet inte vad som kan ha hänt för att detta skulle ske(inte min dator) tror du om man uppdaterar bios att det verkligen kan lösa problemet ? det enda de verkar lösa är andra småproblem enligt epox's hemsida.

Det nya BIOS:et är förhoppningsvis (antagligen) inte inställt så att man inte kan pilla på något, så om det är där problemet ligger så borde det lösa saken.