Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2002

Distanser på moderkortet.

Hej.

Snabb fråga.
Måste man sätta i moderkortsdistanser på alla hålen till ett moderkort?
För mitt moderkort har 10 "distans hål" men jag har bara 9:e distanser.

Stolt Piratpartist!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Skulle tro att det räcker med 9 fästpunkter för att MB skall sitta OK. Mitt ASUS har iaf "bara" 9 föreskrivna fästpunkter/hål.

/MegaKott

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

Nej, alla behövs inte. Huvudsaken är att det blir stabilt så det är inga problem att ta bort en eller ett par ifall det finns tillräckligt många kvar som stödjer kortet.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2002

Tackar å bockar.

Stolt Piratpartist!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Mar 2005

Själv satte jag mitt nya Mobo som har typ 10 hål med 5 hållare. Dock är det lite klent i mitten och viker sig lite när man trycker lite på det.

AMD Phenom II X4 945 @ 3,0Ghz, 2x XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Crossfire, DDR3 HyperX 1333MHz 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2004

Hur många distanser behöver man Minst för att ett Mobo ska klara att hålla sig uppe utan problem osv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002

Beror väl på var hålen är placerade från kort till kort?.

Throw dirt on me and grow a wild flower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Hur många distanser behöver man Minst för att ett Mobo ska klara att hålla sig uppe utan problem osv?

4-5 st? En i varje kant och en i mitten beroende på storlek på kortet.

AMD Phenom II X4 945 @ 3,0Ghz, 2x XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Crossfire, DDR3 HyperX 1333MHz 4GB