Geforce 7800 GTX 512 MB populärt

Permalänk
Melding Plague

Geforce 7800 GTX 512 MB populärt

<font style="font-size: 10pt"><b>Geforce 7800 GTX 512 MB populärt</b></font> <small class="small">onsdag 16 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Det tog två dagar, sedan hade de flesta stora datorbutiker runt om i världen sålt alla sina exemplar av Geforce 7800 GTX 512 MB. Trots det skyhöga priset så har det visat sig att Nvidias nya grafikkort är riktigt populärt och om trenden fortsätter kommer grafikkortet fortsätta vara populärt till alla är slutsålda, då Nvidia släppt kretsarna i begränsad uppgåva. Fler grafikkort kommer dock skeppas till butiker nästa vecka. Vi rekommenderar läsare att trots detta inte impulsköpa grafikkortet då det är dyrt och förmodligen inte kommer att ta slut så snabbt.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.theinquirer.net/?article=27713" target="_blank">The Inquirer</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"Vi rekommenderar läsare att trots detta inte impulsköpa grafikkortet då det är dyrt och förmodligen inte kommer att ta slut så snabbt."

Lite nyskapande av er att ta med ett sådant råd i en nyhet. I like it (om än jag inte känner mig särskilt berörd)

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

bättre satsa på SLI

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Discokungen

Det är ju rätt många entusiaster runtom i världen men grafikkort för 8000kr är sjukt extremt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

avvakta med era graffeköp åtminstonde 2weeks sweklcokare

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Mm, annars är man dryg om man inte kan vänta 2 veckor eller nått så att priset går ner en bit. Om man inte ska försöka slå världs rekord eller nått förstås.

http://www.overclockers.com/tips00870/

Permalänk
Medlem

Sånt här är nog riktigt illa...
Skulle bli riktigt jobbigt om nvidia låter detta gå till huvudet och tror att alla äv villiga att betala såna här fantasipriser för kort... Inte undra på att allt blir så sjukligt dyrt när alla nötter (inget illa menat) spelar rakt in i marknadens händer och springer och köper sjukligt överreklamerade kort till ännu sjukare priser...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Hur många kort handlar det om?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

folk i usa köper nya kort hela tiden helt galna är dom och detta visar ju att det är sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
folk i usa köper nya kort hela tiden helt galna är dom och detta visar ju att det är sant.

Fördomsfull?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag tror björn är på jakt efter ett kort och därför säger till alla att inte köpa ett

Jag är förvånad över att dom tog slut, priset var ju sjukt högt men å andra sidan var det inte särskillt många kort som fanns tillgängliga, komplett fick väl bara in en ~5 stycken eller nåt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

hmm, kommer själv köpa det här kortet nästa månad. ..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Avstängd

go go nvidia!

Permalänk
Medlem

NVIDIA , WE LOVE YOU!!!

ATI SUXX

Ja, jag är en FanBoy och är stolt

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
NVIDIA , WE LOVE YOU!!!

ATI SUXX

Ja, jag är en FanBoy och är stolt

Moget

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
NVIDIA , WE LOVE YOU!!!

ATI SUXX

Ja, jag är en FanBoy och är stolt

Moget

OT: Fattar inte ens hur man man kan lägga 7-8K på något som inte ens kommer vara värst i 6 månader.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag tror björn är på jakt efter ett kort och därför säger till alla att inte köpa ett

Jag är förvånad över att dom tog slut, priset var ju sjukt högt men å andra sidan var det inte särskillt många kort som fanns tillgängliga, komplett fick väl bara in en ~5 stycken eller nåt.

Jag är då inta alls förvånad att dom tog slut, om du tänker hur många människor det finns i världen (med lite bling bling), och hur lite kort som finns......

Jag skulle däremot vara förvånad om dom inte tog slut. Man behöver inte ens ha mycket pengar för att köpa det, bara man har intresset för det så köper man saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Moget

OT: Fattar inte ens hur man man kan lägga 7-8K på något som inte ens kommer vara värst i 6 månader.

mhm, men fatta hur mycket brudar de som går runt och skryter med 512mb kommer få under de sex månaderna ..eller kanske inte.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
mhm, men fatta hur mycket brudar de som går runt och skryter med 512mb kommer få under de sex månaderna ..eller kanske inte.

Man kan dock få en jävla massa datornördar, om man nu vill det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R1 Uffe
Jag är då inta alls förvånad att dom tog slut, om du tänker hur många människor det finns i världen (med lite bling bling), och hur lite kort som finns......

Jag skulle däremot vara förvånad om dom inte tog slut. Man behöver inte ens ha mycket pengar för att köpa det, bara man har intresset för det så köper man saker

för dom flesta är 8k mkt att bar punga upp sådär. jag kallar det då mycket pengar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

eh, om man nu skulle få för sig att köra 2 7800 512 gtx i SLI håller det nog ett bra tag, bara man uppgraderar cpu o mobo, iom att _ett_ 7800 512 GTX är cpu-begränsat på nästan alla system...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Eh, men vad blir kostnaden för 2st 7800GTX-512? 16000kr... + ett rejält djävla nätagg på det.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

hoppas alla med 256mb's kortet mår bra :D. Men de e lite ballt ändå att ATI ruvar på minnescontroller som pallar ända upp till HELA 1024 MB. Kul å se vilka som nåt gränsen först.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
för dom flesta är 8k mkt att bar punga upp sådär. jag kallar det då mycket pengar.

Men har man nu detta som en riktig hobby så är det inte så mycket pengar för dom......

Min prio ett hobby är för tillfället att köra 1/8 buggy med metanolmotorer http://hem.bredband.net/uffe3/4.jpg och för mig får det kosta vad det kostar om nå går sönder

Så det är nog samma för en som har datorer som hobby och vill ha det senaste

Permalänk
Medlem

Varför inser inte folk att 7-8 K är inte så mycket, när man spenderar en hel del framför PC:n så är det väl värt att lägga ut lite pengar på den med eller?? Varför stylar folk sina bilar för för flera tiotalstusen??? (HUNDRA:-) Flyger dom med sina vingar då eller??? Imonerar på vissa gör dom säkert,det gör väl detta grafikkort med vad vi har märkt.
Man blir säkert gladare när man sätter sig i sin fräsha stylade bil,det gör man om man sitter i sin värstingdator med,om man kan datorer så.....
Inget illa menat till bilfantaster,,,jag har också lagt ut en helve....s massa tusen på min bil.

Visa signatur

Lian LI PC767,DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT,OCZ PC 4000 2Gig Platinum,XFX 7900GTX 512Mb,Amd FX-60+.Raptor 74G X2,WD 400gig X2,Fatality1,

Permalänk

Saken är det med att jag ska köpa minnen, mobo och grafikkort nästa månad. är inte den osm köper grafikkort så ofta direkt och vill ha något som iaf klarr sig ett tag.

Sitter på 9800PRO nu.. det duger fortfarande. Så därför kommerj ag försöka få tag i ett 7800GTX 512 nästa månad...

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R1 Uffe

Min prio ett hobby är för tillfället att köra 1/8 buggy med metanolmotorer http://hem.bredband.net/uffe3/4.jpg och för mig får det kosta vad det kostar om nå går sönder

En inferno?

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Ah, 8 lakan är inte så farligt. Finns ju nötter som köper bilar för 3-400K som också bara sjunker i värde.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
En inferno?

Nääähää du, det är 1/8 buggyns Rolls Royce, alltså en Mugen MBX-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
eh, om man nu skulle få för sig att köra 2 7800 512 gtx i SLI håller det nog ett bra tag, bara man uppgraderar cpu o mobo, iom att _ett_ 7800 512 GTX är cpu-begränsat på nästan alla system...

Jo men om 6 månader kommer GF8800GTX som nästan är dubbelt så snabb och har stöd för shaders 4.0 eller något säger vi. Då är man inte värst längre, och enda anledning till att köra 2 såna här kort är väl för benchmarks. Då redan vid ett kort är man CPU begränsad. Finns väl inget spel som kommer kräva sån här råprestanda på ett bra tag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|