Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

G.E.I.L. minnen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

joo, men tillkommer det inte någon form av tullkostnad ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Det är väl kanske lite onödigt att beställa Valueminnen från utlandet...
Dom finns ju i Sverige, och så mycket tjänar du inte.

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kAFFEz
joo, men tillkommer det inte någon form av tullkostnad ?

Nej, alternate.de = tysk butik

tyskland = eu

eu = du betalar moms i det landet du köper varan (tyskland 16%). Inga tullavgifter.

/H

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittangi (Nära arktis!)
Registrerad
Feb 2003

Ta hellre dessa om du nu beställer från alternate... http://www.alternate.de/html/shop/productDetails.html?artno=I...
eller dessa.
http://www.alternate.de/html/shop/productDetails.html?artno=I...

Ser inte heller ngn mening i att shoppa valueminnen från tyskland...fast...om du beställer en massa annat så varför inte.

Ni äldre...lyssna på de yngre...för de kan förstå något ni inte förstått...ni yngre...lyssna på de äldre...de förstår ofta mer än ni.........om livet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Dock så får man väl betala högre frakt eller?

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Dock så får man väl betala högre frakt eller?

inte mycket,ibland till och med billigare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Jag har köpt geil minnen från tyskland. Iofs var det ddr2 minnen. 2gb cl3 667 minnen för 2300 kr gör att man inte kan tveka ens. Frakten kan dock bli en del. Alternate tar för pack, skick och vid leverans. Det blev runt 500 skr extra men då beställde jag även andra saker bland annat moderkort.

Kolla med dem vad de erbjuder för leveranspris, de skickar ett förslag när man beställer.

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB