Permalänk
Medlem

Mesta moderkortet?

Jag undrar vilket/vilka moderkort som är mest omfattande

Jag menar alltså inte vilket som är bäst utan, vilka moderkort stöder mest? Ex. har två PCI-e platser? SATA portar, flera USB kontakter, stöd för mest minne etc. etc.

Jag har lust att uppgradera datorn en aning.. bl.a med ett nytt moderkort som har stöd för just PCI-e (har tänkt att köra dubbla grafikkort) och en minst två SATA kontaker och stöd för en jävla massa minne eftersom jag håller på mycket med filmredigering.

Sen får ni gärna ge råd också på processor vilken som passar till vad och så.. det gäller även grafikkort. Jag föredrar inget speciellt.

Jag har alltid använt mig av Intel och är VÄLDIGT nöjd med det. Jag har alltid använt mig av SEAGATE och är VÄLDIGT nöjd med.

Men jag är en flexibel person.. ge mig tips och råd på vad som kan vara bättre, inte för att du/ni TYCKER så, utan för att det verkligen ÄR så

ha det

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

har provat lite olika kort,bl a asus o msi..varit helnöjd...men måste ändå säg att DFI e det bästa jag skaffat..bra med tex sata,usb o har stöd för dom flesta minnen..har läst på flera ställen att dfi o corsair kan va knas,men har inte upplevt ett enda...kan bara varmt säga DFI

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P