Permalänk
Medlem

Vart ska kontakterna?

Hej igen. jag blir inte klok på detta.
Jag har uploadat en bild så ni kan se vad jag menar.
http://putfile.com/pic.php?pic=11/32306432578.jpg&s=x12

Min sambo har edt moderkortet & ett roligt chassi med dom kablarna som lurar fram ifrån 2st USB kontakter på framsidan.

Frågan är nu.. hur ska dom sitta? USB+ USB- .. ok, men dom andra 2?

Om någon skulle vilka vara så snäll & "måla" upp hur dom ska sitta, så som jag gjort vid "exemplet" på bilden. Grön färg för den gröna kabeln OFC.

Tack ;9

Permalänk
Medlem

har du ens läst manualen?

Permalänk
Medlem

Jo.. och i manualen så står det inte en beskrivning för varje chassi i världen. inte i våran.

Permalänk
Hedersmedlem

Från manualen..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Från manualen..

http://home.student.uu.se/joli5403/images/a8n_usb_headers.png

Efter du skrev det så dubbelkollade jag manualen. (iofs har inte hon premium, men ser exakt lika dant ut..) och den bilden FINNS INTE. bad tom henne kolla =D

Iaf. vad betyder allt detta med USB 78 56 910 ? Vilken av dom ska det sitta i. och den kabeln som heter "VCC"... ska inbte den vara med alls?

Permalänk
Hedersmedlem

Kabeln märkt VCC ska sitta i USB+5V. USB78 är USB port nr 7 & 8, USB56 är nummer 5 & 6 , USB910 är 9:an och 10:an. Till vilken av portarna du kopplar spelar ingen roll.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Där kom ett redigt bra svar.. me like ^^

Ursäkta att jag inte är så hemma i detta området, själv ALDRIG haft usb kontakter på mina chasssin =D

Thx alla.

ps. tankar man pdf manualen så finns bilden med, inte vi våran pappers version ^^

Permalänk
Hedersmedlem

PDF-manualen är senaste versionen, men man kan inte läsa den på toaletten (om man inte har en laptop). Så de är bra på olika sätt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

jag får skaffa mig en laptop med andra ord ^^