Epox moderkort socket A,socket 462 prolle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Epox moderkort socket A,socket 462 prolle

hejsan alla!
har ett ganska gammalt Epox Ep8kra2+ socket A moderkort men processorn är en socket 462.

köpte en zalman CNPS7000B-cu och där stod det att den skulle stöda socket 462 processorer men det finns inga hål i moderkortet för att fästa anordningarna för kylaren.

kan det va för att det är en socket A moderkort?

sånafall vart kan man köpa ett socket A moderkort som stöder socket 462 processorer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vedevåg
Registrerad
Apr 2005

eh , socket A å 462 är ju samma sak ju !:rolleyes:

Dator 1 AMD Barton 3200+ / 2056ram/ 500gb hd
Dator 2 Dell 8200/300gb hd/256mbram i CM Stacker Chassi ! !
Dator 3+ En himla massa gamla mcar !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

hehe tack för det snabba svaret
men vad ska jag göra åt problemet med att jag inte kan fästa min cpu kylare i moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2004

Jo 462 och A är lika dant :). Kolla på zalmans hemsida om det passar på ditt moderkort. 7000 passar inte på alla 462 kort..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Det är bara vissa socket A/462 - moderkort som har hål runt sockeln. För vissa moderkort kan det variera mellan olika revisioner på samma modell om det har hål eller inte. Har det inga hål så passar den inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2005

Det står väl ganska klart och tydligt på förpackningen att det bara passar socket 462 "socket a" med hål runt sockeln^^
kanske borde kollat först :/

Fd. Servicetekniker PC, Laptop, TV, Monitor, Audio/Video / Fd. Fälttekniker Fiber samt kopparnät slutkund>station

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Lite epoxy å glasfiber så kan man festa egna skruv å dra sktien i Har sett det höras men hur bra det hålelr med soppas tung kylare vet e fan.

Gallerier: Modern Midi