Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Jan 2005

Fanns minnet upptaget i följesedeln?

Har ni kollat noggrant så att inte datorminnet sitter undanstoppad någonstans i emballaget eller inuti något chassi?

Om de glömt skicka minnet är det nog inga problem att få det skickat till er eftersom datorbutiken fotograferar innehållet innan de skickar iväg beställningen till kund. Maila dom så kommer det nog inom en snar framtid.

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

ska dubbel kolla när ja kommer hem! japp det fanns med där!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Men herregud, först och främst så är det människor som jobbar på datorbutiken och som vi alla vet, så felar människor med allting. Det kallas den mänskliga faktorn.

För det andra så varför skriver du ett inlägg på forumet där du frågar hur du skall gå tillväga? Först och främst ska du ju alltid ta kontakt med butiken i fråga och se hur ni skall lösa problemet för det är ju ändå de som har lösningen på ditt problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

och där fhar vi ytterligare en en smutskastningstråd mot datorbutiken utan att något fel har skett...

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ska dubbel kolla när ja kommer hem! japp det fanns med där!

?

Du skrev detta inlägg vid samma tillfälle.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

nej menade följe sedeln, men allt fanns med i lådan, snackade med han som fått det och han var mycket grundlig i undersökningen av delarna han fått.
stämmer lite kan man ju skälla iallafall!
mig skälls det på när jag plockar fel, helt vanligt!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Varför skulle dom börja bråka ? Ring och förklara så kommer dom skicka minnet till dig.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Har tyvärr sett en tydlig tendens på Sweclockers att folk drar sig för att kontakta butiken i fråga, och istället förväntar sig hjälp här. Syftar inte bara på den här tråden.
Maila/ringa är inte så farligt, jag lovar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Vi har väldigt få fel vid plock och pack, men det är klart det händer att lagret råkar packa ner fel produkt eller missar någon produkt även om det händer oerhört sällan. V.g ring oss så får vi kolla våra loggar och se var felet ligger. Om produkten saknades i leveransen kommer du givietvis få den i efterhand.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

Re: Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vi har väldigt få fel vid plock och pack, men det är klart det händer att lagret råkar packa ner fel produkt eller missar någon produkt även om det händer oerhört sällan. V.g ring oss så får vi kolla våra loggar och se var felet ligger. Om produkten saknades i leveransen kommer du givietvis få den i efterhand.

har gjort det, ni skulle ringa tillbaks när ni hade kollat lagret! få se hur det går!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Mar 2003

Re: Datorbutiken.com har glömt skicka med ram minnet, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har läst nåra här som varit irriterade över deras service!

beställde åt en kompis på jobbet! så det e lite surt eftersom jag insisterade på att han skulle handla på datorbutiken eftersom jag själv aldrig haft problem.
MEN jo dom glömmer skicka med ramminnet, så dom har troligtvis förlorat en trogen kund(han) och fått en till som kommer tveka vid eventuella köp(jag)

så han ska ringa dit idag och se vad som händer, så jag undrar vad vi ska göra om dom börjar bråka?

eventuellt kan datorbutiks mannen som håller till här kanske ge ett trevligt svar på vad vi kan göra?

tack på förhand!

PS: allt fanns i lager vid beställnings tillfället med marginal!

Jaha får man fråga vart disskussionsvärdet ligger i denna tråd då?
Kontakta butiken i frågan först, dom bits inte även om många på swec verkar tro att man blir uppäten av butikerna :o.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

disskusions värdet ligger i att snart borde dom ringa o säga vad som hänt eller inte hänt.

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
disskusions värdet ligger i att snart borde dom ringa o säga vad som hänt eller inte hänt.

Och om de inte ringer inom en timme eller så skall vi diskutera varför, eller?

Förstår inte vad diskussionsvärdet är på denna tråden.

Om db har gjort en miss så löser de problemet.
Om det inte skulle lösa sig, då kan man starta en tråd för råd.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

men om det blir fel så har jag ju den här tråden!, hur lång tid tror ni det tar har gått ca 4 timmar sen vi ringde?

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2005

Du klagar tekniskt sett på dig själv också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Du klagar tekniskt sett på dig själv också.

hur menar du då?

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hur menar du då?

Ärkelåll, lyft på luren och ring dom igen. Du är inte den enda kunden som företaget har, folk sitter ju och stirrar blint på telefonen i tron om att företagen ska ringa upp. Allt hinns inte med liksom..

Och nej, jag gillar inte datorbutiken.com för fem öre men har full förståelse för hur företag fungerar då man har haft lite insyn i det hela.

Så lägg lite ansvar på dig själv i ärendet, låt inte butiken ta på sig allting för då kan det sluta upp med massa bråk o strul :/

// Tomas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

jag slutade tidigare idag så jag vet inte om dom ringde upp eller inte men han får väll ringa igen imorgon!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2003

Intresseklubben antecknar, varför skrev du överhuvudtaget ett inlägg här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
jag slutade tidigare idag så jag vet inte om dom ringde upp eller inte men han får väll ringa igen imorgon!

Trädvy Permalänk
Gäst

Men seriöst. Jag orkar sällan bry mig, men nu får du ta och ge dig Aka_The_Barf!!!
Ring Datorbutiken.com och red ut problemet. Skulle dom behandla dig som skit och vägra skicka dig det du har betalat för så kan du skapa en ny tråd

TRÅD LÅST