Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005

Opteron 175 Denmark Dualcore

Hej, Opteron 175 Denmark Dualcore, Är det någon vits att köpa?, Eller är det bättre med en S939 Toledo Dualcore?

För mig lutar det åt Toledo, Är jag illa ute om jag köper den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003

amd opteron 175 klockar nog lite bättre än X2 gör jag ska själv köpa en fast opteron 180 modelen på 2,4ghz är det bestämt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Valbo
Registrerad
Aug 2002

tror inte det spelar nån roll vilken du väljer av Opteron 175 och X2 4400+ dom har samma hastighet och lika mycket cachce...

däremot kan det tänkas att Opteron klockar bättre då singelcore opterons klockar mycket bra... fast å andra sidan beror det ju på cpun man får X2an kan klocka bra den också

Desktop: | Core i5-4690K | Zotac GTX 970 | 16Gb RAM | 256Gb Samsung 830 SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 12GB DDR2 Ram | 3x1.5Tb ZFS | FreeNAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
amd opteron 175 klockar nog lite bättre än X2 gör jag ska själv köpa en fast opteron 180 modelen på 2,4ghz är det bestämt

den va ju så dyyyyr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Valbo
Registrerad
Aug 2002

den var ju bara 3200:- dyrare.. inte så mycke om man har stålar

EDIT: endast det bästa är gott nog

Desktop: | Core i5-4690K | Zotac GTX 970 | 16Gb RAM | 256Gb Samsung 830 SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 12GB DDR2 Ram | 3x1.5Tb ZFS | FreeNAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
den var ju bara 3200:- dyrare.. inte så mycke om man har stålar

EDIT: endast det bästa är gott nog

vill inte hålla på att klocka ändå, Processorn ska vara bra redan från början

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2004

Undra vart det var jag läste att just Dualcore opteron inte klockade så bra ändå?

Har en stark dator ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2005

Som jag förstått det så är Opteron Denmark i stort sett samma processor som X2orna med 2x1 mb cache, och klockar även lika bra?

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Trädvy Permalänk
Testpilot
Discokungen
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Som jag förstått det så är Opteron Denmark i stort sett samma processor som X2orna med 2x1 mb cache, och klockar även lika bra?

Jepp, det är samma kärna fast annat namn. Sen är nog steppingen ungefär likadan, Opteron kan klocka bättre men så kanske den inte klockar bättre. Vem vet?

Intel 7820X - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus RVI Apex - Intel 900p - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 980 HoF -> EVGA 1080 FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jepp, det är samma kärna fast annat namn. Sen är nog steppingen ungefär likadan, Opteron kan klocka bättre men så kanske den inte klockar bättre. Vem vet?

Nån som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittangi (Nära arktis!)
Registrerad
Feb 2003

kika nedan i sign.

Ni äldre...lyssna på de yngre...för de kan förstå något ni inte förstått...ni yngre...lyssna på de äldre...de förstår ofta mer än ni.........om livet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003

EvonS

bra jobbat. men har du testa högre ? dra på mer vcore ska du se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
kika nedan i sign.

vad har du för kylning på den 165:an?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittangi (Nära arktis!)
Registrerad
Feb 2003

Kört som högst 1.58 vcore. Kylning är en TT Big Typhoon med annan tystare o långsammare fläkt.
Inte akutellt med mer vcore på denna. Bror min ska få prollen. Jag har 2st 146or på ingång idag eller imon så jag ska leka med dem ett tag.
Visst 2700MHz är mkt fint på dualcore (tycker jag iallafall) och prestandan är därefter...helst när man sysslar med flera tunga saker.
Ska vänta lite på nya steppings på opteron dual. Hade nämligen hoppats på 2800+ på denna men icke (Hade varit fint med dualcore FX57 )

Ni äldre...lyssna på de yngre...för de kan förstå något ni inte förstått...ni yngre...lyssna på de äldre...de förstår ofta mer än ni.........om livet.