Permalänk
Medlem

SKITJOBBIGT ljud

Behöver verkligen hjälp med detta. Jag köpte nya högtalare idag och kopplade in, allt funkade fint förutom att basen va lite låg.

Jag dubbelkopplade 2 sterohögtalare på förstärkarn som en subwoofer (fråga inte hur jag tänkte men det ska funka), helt plötsligt så får jag ett sorts klnaster i det nya högtalarparet, som innan funkat fint.
Jag kopplar ut dom igen o förösker finna problemet, jag märker att de även finns ett annat liknande ljud från dom nyköpa högtalarna.

Stänger jag av förstärkarn förvinenr båda ljuden, stänger jag av skärmen försvinner det ena ljudet.

Det är 2 olika ljud alltså, det ena är som ett riktigt dåligt vinylknaster alltså lite oregelbundet men verkar ha ihop me hur mycekt datorn arbetar/tänker.
Det andra ljudet är mer ett konstant surrande. Jag har testat att byta kablar och lite annat men jag vet inte vad ja ska göra.

Om det spelar någon roll så har jag Windows XP och uppdaterade precis till servicepack 2 utan resultat. Min dator är en COMPAQ laptop!

HJÄLP ! ! ! !

Visa signatur

Phizzken
[size="1"]:: AMD Athlon XP 2ghz @ 2.5ghz:: 512 MB SDRAM 2Ghz
:: GeForce 4 128mb DRR:: Nokia 21"[/size]

Permalänk
Medlem

köp ett ordentligt ljudkort å inaktivera det inbyggda om du använder det..
inbyggda ljudkort är aldrig bra, enligt mina erfarenheter iaf.

-bob

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få hjälp.

Femdubbel så det blir en varning..

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |