Nytt högpresterande 2x1GB DDR kit lanserat

Permalänk
Medlem

Nytt högpresterande 2x1GB DDR kit lanserat

2x 1Gb Mushkin Redline XP4000 3-3-2-8 DDR500.

Dessa minnen finns just nu sedan idag på lager hos
www.shop4memory.com
www.pc-memory-upgade.co.uk
för ca 3300kr inkl VAT och frakt till Sverige.

Tills i Fredags fanns de bara att köpa för Nordamerikanska konsumenter direkt från www.mushkin.com

OCZ lanserade tidigare sina OCZ EB Platinum etc baserade på samma chip. Dessa är av en god prestanda och består av Infineon CE-6 kretsar. Namnet CE-6 kommer av att de specificerats som 6ns minnen, DDR 333 Alltså. Vad som senare upptäckts är att de är grymt överklockningsbara. OCZ var först att lansera en produkt på dessa kretsar enligt min kännedom. Det gick dock inte att hålla hemligt till deras förtret vilka chip de gömt under sina vackra heatspreaders, resulterande i att flera andra minnestillverkare nu hamstrat upp infineons lager. Därav att EB Platinums gått upp i pris och inte kunnat nå återförsäljares lager i stor utsträckning.

http://www.techpowerup.com/reviews/Mushkin/XP4000-2GB/images/...

Mushkin Redline XP4000 3-3-2-8 säljs just nu till ett lägre pris än ovannämnda minnen och finns dessutom i lager idag.

Vill ni köpa OCZ:s variant av samma minnen finns de i Sverige hos www.netshop.se -Till ett förvånansvärt bra pris i förhållande till utländska återförsäljare vill jag tillägga.

---

Jag använder dessa minnen nu. De överklockar dåligt. De är stabila i benchmarkprogram och ger superresultat, MEN det uppstår grafikbuggar, spel går ej att spela vid höga minnesfrekvenser. Läs i den här tråden, speciellt sidan 14 för att se att de inte är så värst grymma, de är i.a.f. bra mycket bättre än "valuenminnen".
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=76672&pa...

Permalänk
Medlem

Bra att veta är att dessa inte är BH-5 som Mushkin Redline XP4000 2x512 är.
Tyvärr :/

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989