Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Trasigt minne?

Jag har fått nog... I onsdags skulle jag installera ett spel med hjälp av Deamon Tools. Jag påbörjade installationen och då jag ombads sätta i skiva nr2, och letade efter DT ikonen så var den borta! Jag letade upp genvägen till DT på skrivbordet och försökte starta programmet igen, men fick bara ett (0cx00008) felmeddelande. JAg gav upp installationen och startade om datorn.

Då jag startat om datorn så fick jag meddelandet NTLDR is missing... Efter att ha startat upp datorn på win2000 skivan och gått till Recovery Konsolen fick jag en chock. Allt c: bestod av var 217st skumma filer och mappar som hade namn som bestod av siffror... skumt!

Jag räddade datat med hjälp av Virtual Lab och formaterade sedan c: och installerade win2000 på nytt. Allt var frid och fröjd tills dess att jag körde Win2000 egna backupprogram, då fick jag samma felmeddelande igen, nåt i stil med (0cx00008).

Datorn hade tappat en hel del mappar och annat på c: igen...

Laddade ner ett hårddiskcheck program från Seagates hemsida, och det programmet rapporterade inte om några fel trots att det stått och tuggat i 2 timmar.

För er som orkat läsa om mitt lidande, vad är det som är fel????

SlaQer
P4 3,2 GHz, 1024MB DDR2 667MHz, 550GB SATA2, X850XT 256MB...