Vågar man beställa ifrån tyskland?

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa ifrån tyskland?

Jag funderar på att köpa en hel del elktronik ifrån tyskland. Bla en projektor, grafikkort, cpu och lite till. Vågar man göra det...?
Projektorn är jag nästan säker på har svensk garanti på själva enheten men någon lampgaranti blir nog lite jobbigare.
Hittade bla ett billigt msi 7800 gt för 291 Euro och en x2 3800+ får man för typ 3000kr.
Frakten blir ju på kanske 200 kr men man tjänar ju mer på att de har lägre priset.
Så ska jag våga slå till och chansa på att alla delar håller...

Permalänk
Medlem

Jag skulle slå till i vilket fall

Permalänk
Medlem

Hörde ett rykte om att momsen skulle höjas i tyskland (det är ju oftast den låga Tyska momsen som gör att det blir så billigt) som en del i ett åtgärdspaket för att få ekonomin på fötter igen, så du kanske har brådis med din beställning

Vet inte när eller om detta kommer att hända.

EDIT: det är nog ingen brådis hehe händer nog inte förrens 2007, hittade ett par länkar:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,728860,00....
http://tv4.se/nyheter/424149.html

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från overclockers.de . Det gick alldeles utmärkt! Fick varan efter precis 72 timmar vilket är bättre än från många svenska butiker. Men kom ihåg att maila och säg att du är svensk och vill prata engelska och inte tyska om du inte kan det ;).

Permalänk
Medlem

kollade upp lite prisjämnförelse mellan en tysk sida och datorbutiken. Jag tog det billigaste 7800gt och den billigaste dualcore processorn (amd) ett tagan 480 w ett x-fi Xtrem Music och ett Abit kn8 sli moderkort.
Priset ifrån tyskland blev 925 euro inkl frakt och på datorbutiken blev det 1170 inkl frakt. Alltså tjänar jag runt 1300 kr på att köpa ifrån tyskland. Inte jättemycket pengar, men ändå...
JAg kan lägga till att den billigaste dual coren i tyskand var x2 3800+ medan på datorbutiken var det operton 165. Det är frågan vilken som är bäst...
Tysklandsbutiken hette något likanande hardwaresand, har itne länken på den här datorn.

Permalänk
Medlem

Se bara till att beställa från en seriös butik.
Sist jag beställde fick jag en tomkartong och butiken vill inte svara på några mail längre.

Permalänk
Medlem

Alternate.de rekomenderas. Beställde förra veckan, 5dagars lev tid och rimliga fraktpriser. Dock ej kortbetalning.

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000

Permalänk
Medlem

Prisskillnaderna är inte stora på datorprodukter. Dock så kan dom vara väldigt stora upp till 50% billigare på hemelektronik såsom projjar,tv,dvd-spelare osv.

www.prisjakt.nu
www.tsnversand.de
www.buyandbehappy.de
www.digitalo.de
www.trustedshops.de [DENNA ÄR MYCKET BRA - DINA PENGAR ÄR FÖRSÄKRADE NÄR DU KÖPER FRÅN EN HANDLARE PÅ DERAS LISTOR]

Permalänk
Medlem

Brännskivor ska du definitivt köpa ifrån Tyskland då dom är mycket billigare där än vad dom är här pga våran idiotiska kasettavgift. Beställde själv 100 pack DVD-R + patroner till skrivaren och betalade med frakt 534:- vilket i Sverige skulle ha kostat mig minst 1200:- + frakt så en liten hacka sparade man där iaf.

Permalänk
Medlem

Jo det var just priset på en projektor som gjorde att mina blickar vändes mot tyskland. (1700 euro för en sanyo z4 i jämnförelse med 20000 i sverige) Fast även om priserna inte skiljer så mycket på datordelar i tyskland så blir det ändå en del när man köper för ~10.000 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris2
Alternate.de rekomenderas. Beställde förra veckan, 5dagars lev tid och rimliga fraktpriser. Dock ej kortbetalning.

Alternate är bra ja, fin service har dom. Hade krångel med min leverans men det var mitt eget fel och det hjälpte de mig att styra upp. Bor dock i Tyskland kanske ta tilläggas.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Vet du om
http://www1.hardwareversand.de/6V8k89TKUjAUbk/3/home.jsp?prof...
är pålitliga, vad jag har sett på nätet så har de fått ganska bra kretik.
De är billiga i alla fall