Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

problem med dfi nf4 ultra-D

Hej där !

Är typ helt ny i detta med dfi grejjen, vann den på DH och då slängde jag mitt asus, iaf, det som ligger i är följande:

AMD x2 4400+
1gb kingston value ram (2x512mb)
ati gecube x800gt
audigy z2

Iaf, allt funkade fint, tills nu jag uppdatera mina bios med tmod bios uppdate (har ingen aning om vilket a alla man skulle ta, så jag tog de nyaste inom lanparty nf4 infinity då nf4 ULTRA-D ej fanns med =/) som jag fick av en kille, han sa tat de skulle funka skit bra då, men nu när jag startar, så står de något med att cmos restartat, och sen så går window sigång, andra gången jag startar, så vägrar skärmen gå igång? den står på passivt läge, så jag ändrar plinten på cmos, och sen tillbaka, då funkar allt igen, tills jag restartar igen då samma sak händer...

Jag vill gärna att det ska funka perfekt, samt att ny ram och grafik kort ska inköpas snart, men vill att allt iaf ska funka innan.

Tacksam för all hjälp ! och tänk på att jag är okunnig, så va lite nogranna och förklara vad det är f ör nå man ska ändra etc.

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=90668

installerade du bios på rätt sätt?
Tycker inte du borde använda ett bios som inte är gjort för icke-infinity serien.

Läs i vilket fall igenom ESSOs guide så finner du svar.

mvh Erik

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Läser, får väll ladda hem bios till moderkortet från dfi:s hemsida antar jag, kör hem dom nyaste nu hoppas de funkar nu, annars blir man ledsen...

Btw, de står där nere att man ska göra något med cmos, är det ett måste att göra det efter en bios uppdate?

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W