Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ddr2

Är DDR2 bara skit eller?
Såg en annons på 1x1024 Mb DDR2 PC4200 Kingston för 770 spänn... Låter ju rätt billigt.. Vad är egentligen skillnad mellan DDR och DDR2?
Är de båda kompatibla med samma moderkort? (I det här fallet Lanparty nf4 Ultra-D + Opteron)

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem

nope det ä rinte bakåtkompatibelt..

någon borde verkligen uppdatera FAQen så såna här undviks..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Om du ens hade brytt dig om att söka så hade du hittat infon rätt snabbt. DDR2-minnen stödjs inte av någon AMD-plattform i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
någon borde verkligen uppdatera FAQen så såna här undviks..

vad spelar det för roll när ingen läser FAQ iaf?

Permalänk

Läste faktiskt början av FAQn men det står inget om det under DDR2, och jag orkade inte läsa igenom hela för en sån enkel fråga, så jag håller med om att den kanske borde uppdateras.

Förresten kan jag inte hitta den överst i "moderkort, Cpu, minnes-forumet" där den brukar vara...

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk

Var hittade du det erbjudandet?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]