Problem med Webbhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Problem med Webbhallen

Tjenare!

Nu är det så att jag skulle till att hjälpa en god vän till mig att bygga ihop hans nya dator. När vi, efter att ha hämtat grejerna i Webbhallens nya butik, var hemma hos honom så märkte vi att kartongen till moderkortet var skadat, och när vi öppnade det såg vi till vår fasa moderkortet var borta.
Det fanns helt enkelt inte med i katongen, och eftersom klockan var ca 16.30 så var det för sent att ringa till Webbhallen för att kasta klagomål över dem.
Okey, vi borde ha kollat i butiken hur kartongeran såg ut och vad som fanns i, men det tycker man ju att säljaren har skyldighet att göra, eftersom han (min vän) köpte komponenter för 9 papp idag.

Det jag undrar för det första är hur vi bör göra för att lösa detta? Vad har man som kund rätt till och vad har (och har inte)Webbhallen för skyldigheter att göra/agera?

PS.
Eftersom vi köpte det sista MSi K8N Neo4 kortet, så undrar jag vilket kort i prisklassen 1400 är bra att ta OM vi nu får ett nytt kort.
DS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Innan Swec. yttrar sig så skall du först kontakta webhallen(d vs imorgon), vi vill inte överösa dig med information i onödan. De kommer garanterat att hjälpa er!

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Jo vi skall dit imorgon efter skolan och vi vet redan vad vi skall göra och hur vi skall agera.
Men vi vill som sagt veta vad de har och inte har för skyldigheter och vad vi kan kräva och inte kräva.
Men hur som helst så måste ni ju hålla med om att det är för kasst detta!
Säkert någon fjant på lagret som har snott kortet och lämnat kartongen tom på hyllan.

/Chopha

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Jo vi skall dit imorgon efter skolan och vi vet redan vad vi skall göra och hur vi skall agera.
Men vi vill som sagt veta vad de har och inte har för skyldigheter och vad vi kan kräva och inte kräva.
Men hur som helst så måste ni ju hålla med om att det är för kasst detta!
Säkert någon fjant på lagret som har snott kortet och lämnat kartongen tom på hyllan.

/Chopha

Garanterat den mänskliga faktorn, men ni behöver inte oroa er för några problem.

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Så, webbhallen kan inte på något sätt få för sig att moderkortet visst fanns där och tro att trådskaparen i fråga försöker blåsa dem på ett moderkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Det är just det som vi är rädda för att de skall tro.
Jag skulle också vara misstänksam emot folk som kommer med
tomma kartonger om jag ägde en butik, men jag hoppas ju självklart på att de skall vara snälla och tro på oss.

Men som jag också frågade, vilket moderkort i samma prisklass, dvs. max 1400:-
är lika bra eller bättre än MSi K8N Neo4. Bör gärna för smidighetens skulle också finnas i lager hos Webbhallen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Det är just det som vi är rädda för att de skall tro.
Jag skulle också vara misstänksam emot folk som kommer med
tomma kartonger om jag ägde en butik, men jag hoppas ju självklart på att de skall vara snälla och tro på oss.

Men som jag också frågade, vilket moderkort i samma prisklass, dvs. max 1400:-
är lika bra eller bättre än MSi K8N Neo4. Bör gärna för smidighetens skulle också finnas i lager hos Webbhallen.

Den frågan borde ställas i "moerkortsavdelningen". Behöver ju inte nämna anledning utan bara vilket kort som motsvarar kortet i fråga.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Idag var vi inne hos webbhallen och bytte kortet. Det var inga som helst problem
bra webbhallen.
De hade inte något liknande kort inne som inte var SLI, så vi plockade ett Abit AN8-SLI nForce4 istället. Antar att det skall vara bra samt att det är lite framtidssäkert.

Hur som helst tack för supporten. Tjolahoppsan sa!

/Chopha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2004

Gött att det gick bra.
Gillar webhallens tillmötesgående!

Ryzen5 2600 - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair 16 GB 3000Mhz - OCZ 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2002

Har varit med om en liknande händelse.
Löste sig också på ett mycket bra sätt.

+ till webhallen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Undrar bara var kortet tog vägen???

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Apr 2004

Kan ju ha blivit nå fel vid paketerningen från fabrik eller nåt sånt.

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2004

Fint.

Bra erfarenheter av Webhallen själv.

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Nog för att det redan är avklarat, men kände för att berätta om min beställning från discshop.
beställde en massa filmer med brorsan, och när paketet kom så var en film inte med i paketet. Den stod på fakturan m.m.
tänkte att hur sjutton ska man bevisa att filmen saknas?
aja. ringde till discshop och sa att det fattades en film.
-ojdå, sa tjejen som svarade och sa att dom skickade den omedelbart, och den låg i postlådan dagen efter.
Inget knussel alls.
Discshop och webhallen är riktigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eastside, Borlänge
Registrerad
Nov 2002

Alla som jobbar i butik eller hos en återförsäljare är bara människor som arbetar och gör så gott de kan! Sluta kasta skit, och acceptera att saker kan bli fel. Det är okej att det blir fel, så länge det kan rättas till och det är jag övertygad om att webhallen gjorde. Nog om det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

Eh, ingen har väl kastat skit? Bara uttryckt sin oro i frågan. Och det löste ju sig så jag förstår inte varför du skriver så där. Jag skulle också ha blivit orolig om jag köpte ett moderkort och bara fick kartongen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Alla som jobbar i butik eller hos en återförsäljare är bara människor som arbetar och gör så gott de kan! Sluta kasta skit, och acceptera att saker kan bli fel. Det är okej att det blir fel, så länge det kan rättas till och det är jag övertygad om att webhallen gjorde. Nog om det.

låter som du inte läst igenom tråden över huvud taget?