Corsair Value eller Geil Value (2*512MB)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2003

Corsair Value eller Geil Value (2*512MB)

Skall bygga ihop en budget burk med A64/Opteron och ett billigt moderkort med AGP, Asrock eller något NF3-kort.

Vill inte lägga för mycket pengar på minnen och har hittat dessa 2 som verkar intressanta:

http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=36

http://www.corsairmicro.com/corsair/valueselect.html#ddr

Verkar dock som att Corsair-kitet finns med både Cas 2,5 och Cas 3

Är något av ovanstående kit en bra investering eller man skall satsa på något annat billigt som TwinMos eller Kingston?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2005

jag har Corsair-kittet med cas 2.5..... är inte riktigt nöjg med dom.....visst dom fungerar men dom är lite slö och dom går ALDRIG över 200mhz....... det klarar dom inte....:( men annars är dom ju pra och prisvärda......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2005

Mina gjorde 220MHz 1:1 Corsiar VS du måste isf fått ett skit exp.

Intel Core i5 2500K 3,3GHz@4.5GHz[H70] - MSI P67A-GD55 REV B3 - Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE -
GeForce GTX 570 1280MB SLI - Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - 2TB Seagate Barracuda XT 7200.12 SATA III -
Corsair AX 1200W 80+ GOLD - Cooler Master Storm Sniper Mesh Version

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

GEIL helt klart. De jag fick var enkelsidiga vilket är en klar fördel om du kör AMD64.
De har bra kvalite på sina minnen och många klockar bra. Ska du inte klocka dom så kan du iofs köpa några andra. Men de är ju inte speciellt mycket dyrare än twinmos eller kingston.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2005

GeiL.

Deras value skall klocka bra. Samt att dom är snabba.
Väntar på mina GeiL ONE BH5 CL 1.5 (:

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989