En titt på Windows Vista Media Center

Permalänk
Melding Plague

En titt på Windows Vista Media Center

<font style="font-size: 10pt"><b>En titt på Windows Vista Media Center</b></font> <small class="small">onsdag 30 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Microsofts Windows XP Media Center är ingen direkt succé. De flesta användare har inte sin PC uppkopplad till en HD-förberedd TV, eller något behov av att avnjuta sin musik, videos eller TV-program från sin PC menar Extreme Tech. För att göra Media Center mer använt ingår därför dessa funktioner i Home Premium och Ultimate versionerna av Windows Vista.
<br />
<br /><i>”With Windows Vista, the Media Center functions will be built into the ”Home Premium” and ”Ultimate” editions, which will probably quadruple its installed base in no time flat. We all know Windows Vista will cause a huge change in the way the desktop looks and feels, and MCE is getting a similar face-lift.”</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1894344,00.asp" target= "_blank">Extreme Tech </a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Frågan är väl om man ens kan spela mp3 filer i Windows Vista nu med allt DRM tjafs.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Vad jag sett av uttalanden från microsoft kommer DRM o sånt kraffs vara frivilligt. Dvs att det kommer finnas ett stort stöd inbyggt för sånt här och det kommer vara upp till dig vad du vill använda.

Svårt att tro Microsoft gör en Sony ;). Då är det smartare att baka in det efter hand som man hittar fungerande lösningar som kunden kan acceptera.

Permalänk
Medlem

såg inte ut att vara för stora skillnader mot MCE 2005 iaf inte interfacemässigt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig tyckt om det med en vanlig dator som HTPC verkar klydd. Sen får man bättre bild/ljudkvalitet med en bra DVD-spelare.

Dumt att dom trycker in mer skit, jag gissar på att vista kommer ligga på 3gig minst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Microsofts Windows XP Media Center är ingen direkt succé. De flesta användare har inte sin PC uppkopplad till en HD-förberedd TV, eller något behov av att avnjuta sin musik, videos eller TV-program från sin PC menar Extreme Tech. För att göra Media Center mer använt ingår därför dessa funktioner i Home Premium och Ultimate versionerna av Windows Vista.

Va? Så man ska få med en HD-TV och en stereo med MCE i framtiden?

Aja, får väl läsa artikeln men du behöver ju inte direkt en HD-TV (MCE är lika bra på en vanlig TV som en HD-TV om man har bra TV-ut) och för ljudet blir det ju allt vanligare med "hemmabioanlänggningar".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Jag har aldrig tyckt om det med en vanlig dator som HTPC verkar klydd. Sen får man bättre bild/ljudkvalitet med en bra DVD-spelare.

Dumt att dom trycker in mer skit, jag gissar på att vista kommer ligga på 3gig minst.

Du har bättre möjligheter till bättre bild i en HTPC än en bra DVD-spelare (om du nu inte ska lägga pengar på en riktigt dyr DVD spelare, men då fixar den ju bara DVD vilket inte är så kul att lägga så mycket pengar på), förutsatt att du kan matcha din dyra DVD spelare med en fin TV också (som tar DVI/VGA, eftersom tv-ut ofta är rätt kassa på grafikkort. Fasst man kan ju i och för sig köra RGB vilket är en bra bit på vägen). Vad ljudkvaliten gäller så har jag ingen större koll där men om man köper ett riktigt ljudkort tvivlar jag på att det är några problem på den fronten heller. Särskilt inte om man vill skicka digitalt till förstärkaren (man får bara vara lite uppmärksam på vad man köper).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Jag har aldrig tyckt om det med en vanlig dator som HTPC verkar klydd. Sen får man bättre bild/ljudkvalitet med en bra DVD-spelare.

Dumt att dom trycker in mer skit, jag gissar på att vista kommer ligga på 3gig minst

Det är ju standard kring alla stora kommersiella os Standard på Mac Os X 10.4 är ju runt 4 gig

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu