Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Micro-PGA2 = uPGA2 ?

Igentligen står det självklart inte "uPGA2, utan det är ett sånt där lustigt µ, som jag inte riktigt kan hitta "rätt" tecken för... (det här, tex, är stulet ur teckentabelen för curier typsnittet. Det fanns ingen motsvarighet i ariel)

Anledningen till att jag frågar är att jag har ett par tre lapptops, med olika spec, som skulle vara möjliga att para ihopa till en fungerande enhet, om bara delarna faktiskt är de samma... sen får jag antagligen slåss mot svikande fsb, osv med, men mer om det senare. Aldrig varit mycket för laptops, min kännedom om socklarna använda i äldre är väldigt dålig, tacksam för all hjälp.

B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Dec 2004

Det är u/y:et betyder micro, så det bör ju vara samma.

Min dator äger mig. True story.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Tack, det var vad jag ville ha det till, men det kändes som om det var läge att verifiera först.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

µ betyder mycket riktigt mikro eller micro på utrikiska så grejerna borde ju vara kompatibla.
Tecknet får du fram med Alt Gr+m i de flesta teckensnitt

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
µ betyder mycket riktigt mikro eller micro på utrikiska

kallas matematik annars

µ = 0.000001 = 10^-6