Permalänk
Medlem

Kolla in detta... [ CPU dropps]

Jag får får dropps med jämna mellanrum som ni kan se på bilden. Datorn stannar då till i några sekunder. Grymt iriterande, vad kan man göra åt saken?

Har clockat den lite från 2,6 till 2,8. ( de är en p4 Northwood ) Kan de vara de`? Har funkat fint innan...

Permalänk
Medlem

Kolla om du har på Cool ´n Quiet

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nitroxxx
Kolla om du har på Cool ´n Quiet

På en P4a?

Permalänk
Medlem

Opps, läste inte. Kollade bara å såg att han hade spu drops :/

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

På min förra dator hade jag samma problem. hade en P4 Northwood 100 % CPU hende ibland, efter en FORMATERING Löste sig allt.....

Permalänk
Medlem

Throtlar den?

Kan vara ngt skumt med det.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Throtlar = ?

CPU droppsen kan inte ha något att göra med HDDn va?

För jag får inkonsekvenskontroll på den ibland. De känns som dom två hänger ihop för detta hände för någoin vecka sen också. Då formaterade jag och sen funkade de fint i typ 1 vecka men nu kom droppsen och hddn verkade få inkonsekvenskontroll problem igen...