Permalänk
Medlem

Fel på sida?

heeej! Ska köpa ett msi 945P Platinum...för mitt nuvrande är konstigt..
men när jag fick se det föst så såg jag att det är en sådan här 8 pin kontakt längst upp i vänstra hörnet..där det brukar vara 4 pin...
men det konstiga är att det visar olika på olika hemsidor..
som tex på:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...
Visar det 8 pin

men på komplett visar det 4 pin:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310385&cks=SER

vilket är rätt?

o om det skulle vara så att det är 8 pin..kan jag inte ha det moderkortet då eller?
har ju bara 4-pins uttgång ifrån nättdelen..

kan man köpa ngn förgrening eller?

tack på förhand!

Johan

Visa signatur

| Antec Sonata | Intel Pentium 4 560 3.6GHz | MSI 945P Platinum | Kingston DDR2 1024MB PC4300 | GeForce 6200 128Mb | 80 gb PATA/IDE Seagate | 250 gb SATA Seagate | 200 gb PATA/IDE Maxtor | 250 gb SATA2 Western | 250 gb SATA2 Western | NEC 3500 DVD-RW |

Permalänk
Medlem

Enligt manualen är 8-pin kontakten iaf kopplad som en EPS12V-kontakt, även om de inte kallar den det. Men har ingen aning om varför 945P Platinum som säljs i Sverige, diffar jämfört med den på MSIs hemsida. En adapter borde dock funka, så länge ditt nätagg kan leverera det som MB kräver (18A på 12V). Men gissar att om du köper det i Sverige så får du ett med 4-pin kontakt. Kanske kan bero på olika revisioner av kortet? Blir dock förvirrad när jag läser om kortet hos Mycom. I rubriken står det "kräver EPS12V", men bilden och specarna nämner endast ATX12V 4-pin.

Visa signatur

/MegaKott

Permalänk
Medlem

Men fixa fram en bild på moderkortet och zooma in..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Men fixa fram en bild på moderkortet och zooma in..

Det är ju det som är det knäppa..visar olika på olika bilder o sidor...

ska köpa det på inwarehouse troligen..får det lite billigare oxå..

Visa signatur

| Antec Sonata | Intel Pentium 4 560 3.6GHz | MSI 945P Platinum | Kingston DDR2 1024MB PC4300 | GeForce 6200 128Mb | 80 gb PATA/IDE Seagate | 250 gb SATA Seagate | 200 gb PATA/IDE Maxtor | 250 gb SATA2 Western | 250 gb SATA2 Western | NEC 3500 DVD-RW |