På väg mot HÖGkonjunktur?

Permalänk
Medlem

Jasså du kanske borde bli en istället...
Jag har aldrig sagt att man inte ska handla i butikerna men
om man nu kan spara några hundra lappar på
en produkt då är det klart att jag beställer från den affären
där det är billigare... Och vad pratar du om när du säger "du och de"
och att jag föredrar en ny data framför mat jaja du kanske är psykolog...

Permalänk
Medlem

Jag sa bara att OM MAN föredrar en ny dator framför mat så borde du gå till en psykolog, det borde du kunna hålla med mig om

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Börjar spåra ut detta här håll dig till disskssionen och spara dina påstående
för dig själv om inte du är absolut hundra på de, och nej kan tyvärr inte hålla med dig..

Permalänk
Medlem

Det som hela diskussionen handlar om är att man inte kan kräva en prissänkning när många datorbutikers vinstmarginal ligger så lågt. Nån nämde 15 kr för ett helt paket, är detta rimligt? Och ni som nämner tajt ekonomi, så NI ska få allt billigt medan de då som jobbar på den datorbutik ni handlar ifrån ska få sämre lön för att marknaden är så prispressad och butiken inte går med vinst? Nej juste, datorkomponenter idag är ju riktigt billigt, om man vill lägga pengar på en dator idag bör man inte klaga på att allting är så dyrt och att butikerna bör sänka priser. Jag står fast vid att de kanske t.o.m. bör höjjas

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tycker priserna är relativt lagom. Det finns ju en anledning till att dom är satta som dom är. Men att dom skulle höjjas håller jag inte med om. Det kanske skulle leda till minskad konsumption och i sin tur till inflation såvida man inte också höjjer lönerna som ni säger. Men om man gör det är man ju tillbaks på samma ställe igen.

Men eftersom jag handlar många teknikprodukter och inte är anställd på ett sådant företag vill jag ju självklart ha lägre priser på de produkterna, lika dumt som att många gamla människor röstar utan att vara det minsta insatta.

Visa signatur

Officially known as WixlunD