Sisoftware Sandra tycker att jag skall ha registrerat minne

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2005

Sisoftware Sandra tycker att jag skall ha registrerat minne

Körde programet sandra och detta stod som tips:

Tip T100 - Large memory systems (1GB or greater) should use Registered/Buffered memory, especially if more than 2 are installed on the same channel. This improves signal quality by reducing the load on the chipset channel. While these modules add an extra clock delay due to the on-board buffers (thus CL2 effectively becomes CL3), the stability will be worth it. Server chipsets with many memory slots generally require Registered memory.

Fix: If you plan on adding more memory, consider replacing the modules with Registered/Buffered modules. Do note that you cannot mix Unbuffered and Registered/Buffered modules on the same channel, but you may be able to if the chipset has multiple memory channels.

SiSoftware Sandra Help File

Vad betyder detta??

Mvh
Strato

Chieftec Mech, Fractal Design Newton R2, 650Wt, Gigabyte GA-990FXA-UD3, AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz, 2 x Corsair 4GB (1x4096MB) 1600MHz VENGEANCE, 1TB Western Digital Caviar Black, Samsung Sata 400 Gb,MSI GeForce GTX 550 Cyclone II 1GB, Win 7 64

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad och topic redigerad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.