Permalänk
Avstängd

Räcker Processorn?

Hej!
min dator:
Amd 64 3200+2,2ghz
512 mb ram
Geforce fx 5500
80 gigs SATa
nått modekort!

Nu till saken jag ska upptatera datorn innan jul , tror ni jag ska sattsa på nytt graffe samt ram? eller ska processorn bytas? Kan processorn räcka 1 år till? Har tänkt lägga ut 4000 kr på minne och graffe!

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Avstängd

Processorn räcker lugnt.
Fast du, det där ser lite ut som ett 754-system med AGP. Det är ju iofs inte så bra. Men det är ändå onödigt att byta prolle.

Permalänk
Avstängd

Ja det är en 754! men det finnns juh nåra bra agp kort!

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

HIS X850XT PE är det väl som gäller för AGP? 2900 ska du kunna få det för..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

lite svårt att säga när man inte riktigt vet va du ska ha burken till.. men annars finns ju 144:orna kvar och asrock mobot eju billigt (både agp och PCI-ex för övrigt samt en sata2 kontakt. de eju om du har mer slant över.. men vafan 2gb minne och ett lite värre graffe borde göra susen!

Permalänk
Medlem

Det är helt klart grafikkortet som begränsar din dators spel prestanda, ett fx 5500 är INTE nå bra.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Processorn rärcker lugnt. Satsa på mycket ram och nytt grafikkort. Skulle överväga att klocka cpun lite, om inte för prestandavinsten så för tillfredställelsen att veta att ditt system använder sin fulla potential, vem vet, du kanske sitter på en såndär fin prolle som bara väntar på att få visa vad den går för. Som min Newcastle i sign.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s