Hur fungerar ami-filen som jag skall uppdatera bios med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

Hur fungerar ami-filen som jag skall uppdatera bios med?

Hej!

1)Nu är det så att jag har köpt en ny hårddisk på Webhallen, där det stog att den var på 250GB. Men sedan när jag installerat hårddisken så står det att den har 127GB totalt utrymme. Jag vet att det är p.g.a. en bugg i windows men jag vet inte hur jag ska fixa det här, någon som kan hjälpa mig? Ej prioriterad fråga förminskad av GAPa.

2)Jag frågade samma sak på Gtasajten och fick svar att jag skulle ladda ner nya BIOS till mitt moderkort. Jag gjorde det och fick en zip fil som innehöll en .AMI fil men nu vet jag inte vart jag ska stoppa den.

Trädvy Permalänk
Gäst

Fråga 1 , din vän här heter FAQ som ligger klistrad på denna del av forum.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Fråga 1 , din vän här heter FAQ som ligger klistrad på denna del av forum.

Japp. Alltså koncentrerar vi oss på fråga 2 här. Jag har anpassat trådens topic och placering för det.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

Oftast står det beskrivet i manualen till moderkortet hur man uppdaterar BIOS. I allmänhet använder man sig av ett flashprogram och själva BIOS-filen.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |