Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Jun 2005

ASUS eller MSI ... ?

Tjänna, Har länge undrat vilka som är den bästa moderkortstillvärkaren, när det gäller spel alltså ... ASUS elle MSI?

Hej och hå

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Ljungaverk
Registrerad
Okt 2004

Re: ASUS eller MSI ... ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitrum
Tjänna, Har länge undrat vilka som är den bästa moderkortstillvärkaren, när det gäller spel alltså ... ASUS elle MSI?

Hmm, hjälper till och undrar, men har inga större förhoppningar om ett bra och opartiskt svar..
Personligen föredrar jag Asus, men att påstå att dom är bäst vill jag inte, MSI tar jag inte i med tång.

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

Om du tar ett MSI K8N NEO4-F och stoppar i en FX-57, 2gig dual minne, 7800GTX 512mb, 74gb raptor disk i raid så tror jag att det presterar bättre i spel än ett Asus A8N-E med en sempron 2600+, 256mb minne, och ett radeon X300SE, och till de en riktigt slö hårddisk :P.

Tror att de hänger till den största delen på vad du har för komponenter tillsammans. Både MSI och Asus gör bra moderkort. Men jag skulle nog ta ett av Asus senaste om plånboken tillåter

EDIT:
MSI gör riktigt bra saker, men är det bara jag som tycker att dom ligger efter i utveckligen?:/ Deras senaste är ju typ MSI K8N NEO4-F ?:P (gammalt)

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
FBG
Registrerad
Jan 2002

Har själv precis beställt ett Asus P5LD2, så för min del så säger jag Asus.
Msi gillar jag inte riktigt.. vet dock inte varför...

Mobba inte min avatar.. Den är mycket avancerad gjord.. i paint

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Tycker Personligen att ABIT är best... men det är vell en ren smaksak...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Mar 2005

Moderkort som moderkort, man köper ju de som man själv tycker passar. Enligt mig så är nog dom flesta moderkorten ungefär lika bra så länge du inte ska klocka. Det är först man ska börja klocka som man måste ge sig in på vilka inställningar moderkortet har. Och på så vis är de moderkort med flest inställningar bäst (såklart?). Då föredrar jag själv DFI's moderkort, men har hört att Asus senaste har en hel den inställningar dom me.

Phenom2 X3 720 . DFI LanParty JR 790GX-M2RS . PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" 1GB . Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 . Antec P180 Mini .