Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2004

ingen kontakt med skärmen.

Hej

Jag har nyss plockat ihop ett asrock moderkort och en amd opteron 146 med mina gamla minnen och allt det andra från min gamla dator... (gjorde alltså en uppgradering) mina minnen ska fungera och det andra också.

Tror jag ska ha kopplat allt rätt (kan ju inte vara 100% dock) men tror iaf det... när jag först startade så fungerade det, kom in till windows (gjorde dock ingen ominstallation). Sen skulle jag cleara cmos (en kompis sa att man skulle göra det) och när jag sedan skulle starta kom det först ingen bild (aldrig någon kontakt då skärmen inte ens rörde en min) och mina chassi fläktar starta inte heller. Sedan gjorde jag en cleas cmos igen då fick jag igång mina fläktar men fortfarande ingen bild...

Jag vet inte om nått kanske gott sönder men ni kanske vet? Alla komponenter verkar fungera då alla fläktar snurrar och dvdrom och dvd brännaren låter, dock vet jag inte med hårddisken men lampan lyser på fronten...

Finns det inget annat alternativ än att lämna in den till nån datorbutik som får titta på det eller kan jag fixa detta sj?

tror jag skrivit med all fakta hoppas att det går att tyda det jag skrivit och hoppas på svar... tack på förhand, från en orolig skäl

JAG TESTADE FÖLJANDE NYSS:
tog en "snabbare" skärm från min granndator och då fick jag upp startbilden av när mitt grafikkort startar... och jag bombade knappen f2 också. Men när den går förbi den och ska visa moderkortetsbios då släcks skärmen.

Primära datorn: ASUS N56J + Samsung 840 EVO Series 250GB SSD|Tillbehör: Logitech Performance MX|Logitech Illuminated K810|2 x Externa diskar 7TB