Är det möjligt att en macintosh fryser pga nerladdade och installerade teckensnitt?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att en macintosh fryser pga nerladdade och installerade teckensnitt?

Hade idag en lektion i skolan där vi använder oss av Mac. Min dator frös. Jag sa detta till min lärare. Hon sa då att detta var pga att jag hade laddat ner och installerat teckensnitt på datorn. Jag hade laddat ner teckensnitten från dafont.com. Mac:en hade operativsystemet OS X. Jag installerade teckensnitten genom att placera dem i Font foldern i Library foldern under en specifik användare (tror jag, jag är nämligen inte så jättebekant med Macintosh och OS X).

Min fråga är nu: Är det möjligt att mac:en frös pga att jag laddat ner och installerat teckensnitt på den?

En bättre fråga vore kanske: Hur stor är sannolikheten att mac:en frös pga att jag laddat ner och installerat teckensnitt på den?

Tack på förhand.

Visa signatur

Moderkort: Asus P5Q Pro Socket 775 | CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz | Grafikkort: SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD4850 - 512 Mb GDDR3 - PCI-Express 2.0 | Minnen: Corsair DHX 2x2048MB Kit DDR2 TWIN2X4096-6400C5DHX | PSU: Corsair HX620W | Hårddiskar: 3x SATA av olika märke och lagringsutrymme | Skärmar: 2x LG L2000C@1600x1200

Permalänk
Medlem

Otroligt liten sannolikhet. De gånger min iBook har fryst ihop går att räkna på en hand.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Nu använder jag inte OSX egna fontfolder etc, men en korrupt font kan ställa till med en del, den nitar Suitcase rätt av om en font är trasig. Så vad som händer med en kass font i Lib vette sjutton. Men, enklaste sättet att ta reda på det är väl att ta bort den fonten du laddat ner och se om maskinen uppför sig som den bör.

Permalänk
Medlem

Ja, trasiga fonter är ett problem…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren hittills. Fler svar skulle uppskattas.

Visa signatur

Moderkort: Asus P5Q Pro Socket 775 | CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz | Grafikkort: SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD4850 - 512 Mb GDDR3 - PCI-Express 2.0 | Minnen: Corsair DHX 2x2048MB Kit DDR2 TWIN2X4096-6400C5DHX | PSU: Corsair HX620W | Hårddiskar: 3x SATA av olika märke och lagringsutrymme | Skärmar: 2x LG L2000C@1600x1200