Heat pipes OCH kylflänsmed fläkt på... va fan

Permalänk
Medlem

Heat pipes OCH kylflänsmed fläkt på... va fan

Tja alla glada !!!
Har ett liiitet problem som gör mig så himla förvirrad.
Har precis införskaffat mig en shuttle med en p4 på 3.2ghz/L2Chache 2mb/800mhz fsb
Problemet är att jag har en boxad kylare och så finns det nå' slags heatpipes med :S:S:S
Så frågan är:
Ska jag ta bort heatpipesen som satt i shutteln när jag fick den eller använda den boxade kylarn som kom med själva processorn i kartong. ???

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Nej, använd shuttlens kylare, den är designad för att passa helt perfekt i lådan. Den kommer kyla mycket bättre kan jag lova.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tack så Hjärligt mycket och visst passar den som en dans medans den andra sitter som en blyklump över prollen
På vilket sätt kyler den bättre ?... Visst ser den grymmare ut och så, men den som kom med i prollens förpackning ser maffigare ut...
Aja håller på att bygga ihop den just nu, ett helt paket från dustin *ivrig som fan*
Tack för hjälpen än en gång !

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Heatpipes transporterar värme oerhört effektivt. Med originalkylaren kommer ju värmen bara att blåsas rakt ned mot moderkortet och sen runt där inne, med shuttles speciella kylning så kommer den varma luften blåsas rakt ut ur lådan och bakåt!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.