Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaftö
Registrerad
Dec 2004

P4 2.4Ghz VS Nyare Celeron?

Hej allihop..! Har förnärvarande en pentium 4a på 2.4ghz och undrar om det lönar sig och köpa en Intel - Celeron-D Prescott Model 340 (2.93GHz), FSB533? Och är en sådan intel celeron processor klockvänlig? Mvh Micke

Acer 7750G | 8gb DDR3 | Samsung 840 Evo 120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Re: P4 2.4Ghz VS Nyare Celeron?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Hej allihop..! Har förnärvarande en pentium 4a på 2.4ghz och undrar om det lönar sig och köpa en Intel - Celeron-D Prescott Model 340 (2.93GHz), FSB533? Och är en sådan intel celeron processor klockvänlig? Mvh Micke

låter precis som det bytet jag gjorde nyss..jag hade en p4 2.4 512 i cache 400u busshastiget
trodde den hade rasat så jag köpte en sån celeron som du pratar om ....skillnaden blev itne så stor i 3dmark
det är väl ingen uppgradering direkt...mer än ersättning eftersom p4 2.4 e ganska svår att få tag på..iofs var det till socket478 vet itne vad du har men antar att det e samma...

Zibkus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Den går väl att klocka en del. Speciellt om det är Prescott, speciellt speciellt om det är E0. Men jag har för mig att NW:arna också klockar hyffsat.

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.