Leveranstid på webhallens beställningsvaror..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Leveranstid på webhallens beställningsvaror..

Har någon beställt en vara på webhallen som det var "beställningsvaru" status på ? I så fall hur lång tid fick ni vänta ?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Storstad
Registrerad
Jun 2003

men snälla nån. Tror du att det är en generell levtid på allt?
står det att deras dist har den i lager?`om det gör det så är det så klart i sverige. annars så är det upp till tillverkaren att få fram det, det kan vara allokering osv.

Lenovo P1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Skicka ett mail till webhallen och fråga så får du säkert svar.

WS: Antec P182B | FSP Aurum 500W | Asus P8Z77-V PRO | i5 3570k | 16GB DDR3 | GeForce 450GTS | Intel 320 80GB SSD | HDD 5TB | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2736W
HTPC: Compucase 8K01BS | Asus H87I-Plus | Intel i3 4330T | 8GB DDR3 | HDD 3TB | Arch Linux (x86_64) | LG 42LH3000
Server: Raspberry Pi 2 model B | 1GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2004

synd bara att webhallen är riktigt dåliga på mail.. inte fått svar på min fråga jag ställde för 3 veckor sedan.. och svaret ja fick på frågan innan tog över ett dygn innan jag begrep vad dom menade med sin helt osammanhängande mening.

nej tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

det bästa är att ringa

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

fråga, fick vänta i 3 månader en gång, men det var det värt, riktigt scysta b skräck rullar!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uddevalla
Registrerad
Mar 2005

webbhallen tar sin tid , får ringa , ligga på ,

tar för lång tid , när det finns varor hoss återförsljaren på lager ,

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Beställde ett uppdateringspaket därifrån som det var beställningsvara på, fanns 1 st hos återförsäljaren.. men efter en vecka och order fortfarande under behandling lessnade jag idag och avbeställde.. tog grejorna från datorbutiken.com istället
De har ju sakerna i lager åtminstone.. det var ju inte många hundralappar billigare hos webhallen.. man vill ju inte behöva vänta flera veckor på sina prylar..

Tycker dessutom att det är väldigt konstigt att de inte har paket färdiga att leverera när de introducerade dessa uppgraderings paket för max två veckor sedan.. thats my 2cent

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Storstad
Registrerad
Jun 2003

Testa att ringa och fråga ist för att göra en tråd om det.

Lenovo P1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Jo det kan man tycka, men de flesta som har kontakt med en kundtjänst vet att kundtjänsten har en uppfattning om verkligheten/hur det ser ut (fruktansvärda optimister) och slutkonsumenten har en annan !, vilken brukar vara den riktiga.. DÄRAV trådstartandet..