DFI LanParty ägare - Liten driver fråga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2005

DFI LanParty ägare - Liten driver fråga...

Köpt DFI LanParty nForce4 SLI-DR Expert moderkort nu.

En fråga som alltid gäckat mej är vems jäkla drivers man ska loada. På graffet kör jag alltid chipset tillverkarens drivers men vilket är bäst på moderkortet. DFI är ju lite speciellt så man funderar om deras chipset driver är optimerad på något sätt.

På DFI hemsida finns Nvidia chipset driver (nforce) 6.66 att ladda ner.
På nvidias hemsida finns nforce 6.70 att ladda ner.

Är de exakt samma? Inte 6.66 och 6.70 givetvis utan jag menar kvittar det var man laddar ner? Eller har DFI lagt till och/eller optimerat drivrutinerna? Är det samma så tar man ju de nyaste men jag e lite osäker.

Nån DFI användare som kan slå ihjäl denna seglivade frågeställning hos mej.

MVH
CD

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollmora
Registrerad
Jun 2005

Min ultra -D går fint på 6.70 just nu. Kör på den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närmaste badhus
Registrerad
Jan 2004

Kolla om du hittar något på DFI-street, de har koll på det mesta

www.dfi-street.com

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2005

Har snart slitit upp deras server
Ska kolla lite mer dock. Tänkte bara se lite om vad ni tycker här.

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Kör med senaste drivarna, de som följer med mobo är ju bara godkända av DFI och provkörda så det är ju därför de följer med.

ju senare drivare man har desto mer buggfixar finns det, sen så finns det inga drivare så vitt jag vet som är optimerade till just enskilda moderkort.