Problem med DFI NF4 Lanparty Ultra-D,hjälp!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jun 2005

Problem med DFI NF4 Lanparty Ultra-D,hjälp!!!

Hejhej,idag fick jag mitt DFI Lanparty NF4 Ultra-D moderkort och en Big Typhoon,jag monterade in allt och installerade om OSet,alla drivrutiner är nu installerade och jag har uppdaterat till senaste bios men nu till felet,jag hade ett Asus A8N-SLI kort innan dess och kunde klocka min Opteron till cirka 2.8-2.9 ghz men nu kan jag inte äns komma upp till 2.6
har precis samm inställningar men vissa saker på DFI bioset fattar jag inte,var lättare på Asus brädan,jag kommer inte över runt 270 fsb,fast än cpu vcore är på 1.55.
Jag har budget minnen så jag ställde in det i cirka 150mhz (som jag hade förut)
Men varför går inte detta?!?!
Är det något jag ska avaktivera i bioset eller något sådant?
Tempen ligger på 24idle så den är det inte fel på!
Provat att klocka med Clockgen också,men den kommer inte alls upp i lika mycket som förut,mycket lägre
allt fungerar perfekt förutom klockningen,snälla hjälp nu grabbar,vad kan jag göra?!?!?

/Kalle

~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Det roliga med DFI moderkorten är att du har hundratals inställningar du kan göra, negativa är att det lätt blir knas om du inte vet vad du sysslar med. Om nån installning är fel så går det åt pipan.
Ditt asus kunde du klocka fint, ja de var trevligt eftersom du had inte så många val i bios där.
Nu har du mer å pilla på och mer som måste vara rätt, DFI kan jag säga garanterat ge högre klock när du väl lärt dig bioset och vad som e vad. Min gissning är att dina minnen är fel inställda.

Gå in på www.dfi-street.com läs howto grejerna där så kanske det går upp nått ljus.

Testa klocka prollen bara, skit i minnen så länge, bara för å testa lite.

Glass är gott