Permalänk
Medlem

prolle eller vattenkylning?

Det är nu så att jag har 2500 kr att handla för på komplett och kan fasen inte bestämma mig va jag ska ta.. chassi, nätagg, mobo behöver jag inte för mina e såpass bra. Lagringsutrymme är jag inte så överdrivet stort behov av att köpa mkt.. Jag funderar på att antingen köpa en amd64 3700+ med san diego kärnan o klocka skiten ur den, eller om jag ska köpa en låda med lite blandade saker som 2 st vattenblock för gpu o cpu, en 200 gb filmdisk o en black ice pro plus lite småsaker... köper jag 3700+ måste jag köra den på luft ett tag innan jag får pengar till ett vattenblock.
Jag behöver hjälp att bestämma mig vad jag ska ta.. asså en prolle eller en låda med 2 vattenblock, black ice pro, filmdisk o lite småsaker..

Min stora fråga då är hur mycket går en 3700+ att klocka till? märker man skillnad med att l2 cachen e dubbla i storlek? läser man recensionerna på komplett så är det en som inte fått den mera än 2,7 ghz.. jag har ju fått min 3000+ till 2,8 stabil.. instabil i 2,9

om ni undrar så är det så att min reserator är trasig o läcker o ja ska skicka tillbaka den o be om utbytesprodukt(er).. Jag har redan en vattenpump, tank, black ice pro o vattenblock till ena grafikkortet...

någon som har ett annat förslag på saker man kan köpa för 2500 kr? mina skitminnen får hänga med för de på komplett jag vill ha, finns inte i lager.

btw.. jag visste inte om jag la denna tråden i rätt kategori så ngn moderator kan gärna flytta den till ett mera lämpligt ställe om de e så..

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

kör på vattnet tycker jag. dina två 6600gts kommer må bra av det tror jag :D. istället för en 3700+ om du satsar på det skulle jag försökt hitta en opteron att klocka skiten ur. skiten sitter nämligen hårdare i en opteron

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

jag har redan vatten på cpu o gpu men måste ju skicka med de blockn när jag lämnar in reseratorn

Visa signatur

:)