Nokias Internet Tablet testad

Permalänk
Melding Plague

Nokias Internet Tablet testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Nokias Internet Tablet testad</b></font> <small class="small">måndag 12 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Vi skrev <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=525114 " target="_blank"> tidigare</a> om ett tillbehör från Nokia kallad 770 för alla slösurfare. Det är en liten tablet-PC med WLAN-stöd, en skärm på 800x480 pixlar och en vikt på endast 200 gram. Tack vare att mjukvaran är byggd på Linux, är det lätt att skriva eller konvertera applikationer och redan nu finns det <a href="http://maemo.org/maemowiki/ApplicationCatalog" target="_blank"> ett antal program </a> för Nokia 770. Nu har Ars Technica lagt vantarna på ett exemplar för att se vad den går för:<br /><br /><i>”Given the nature of my quest, when Nokia announced its new Nokia 770 "Internet Tablet" last Spring, I was intrigued to say the least. It sounded impressive: a bright, high-resolution color display, built-in 802.11b/g connectivity, a web browser and e-mail application, all in a relatively small package. When they became available in the US, I got my hands on one to see if it could be the holy grail of handhelds.”</i><br /><br />Läs recensionen hos <a href="http://arstechnica.com/reviews/hardware/nokia770.ars " target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

cool...
känns lite smått onödig då jag sitter väldigt bra framför min burk men det skulle ju inte vara fel att ligga i soffan heller
Fast det där med skriften verkar ju vara ett ganska grovt misstag... ska man göra nått sånt borde man ju se till att det blir ordentligt.

litet fel i nyheten dock... tror det saknas en "target="blank"" i länken, för den öppnar i samma fönster vilket är lite irriterande.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Trevlig pryl

Tveklöst det snyggaste GUI under Linux som jag sett med faktiskt

Permalänk

whao, 4 tum?! Trodde den var tio tum eller så... På fyra tum är ju så hög upplösning rätt värdelös, är ju smått omöjligt att se någon text på så sätt.
Åtta tum hade varit lagom tycker jag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

H.263 support låter bra. Näe men smått onödig pryl om man nu inte tjänar lite för mycket i månaden

Visa signatur

Kramp datorn af 2k4 atm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
whao, 4 tum?! Trodde den var tio tum eller så... På fyra tum är ju så hög upplösning rätt värdelös, är ju smått omöjligt att se någon text på så sätt.
Åtta tum hade varit lagom tycker jag.

Tror du behöver gå till en optiker...