Permalänk
Medlem

3 mån levernas på Opteron :S

Jag beställde ett datorpaket av JME för ett tag sedan... och idag ringer de mej och säger... "Hej, vi får inte in Opteron processorer föräns i mars/april nästa år" och jag blev rätt så chockad för jag tänkte väl att det går å fixa på något annat sätt.. så jag har surfat omkring på de butiker jag känner till: datorbutiken, komple, dustinhome, overclockers.se, kylning.se, inet.se och inwarehouse.com men ingen har Opterons i lager! Och som ni märker är jag väldigt desperat.. nån som vet hur jag ska få tag på en opteron 146 nu??

Permalänk
Medlem

Du kan försöka i utlandet, i Sverige är det helt dött med Optys just ny. Testa Tyskland eller något.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Du kan försöka i utlandet, i Sverige är det helt dött med Optys just ny. Testa Tyskland eller något.

hur lång är leverans tiden där då?? kan du några bra sidor att handla på??
Men jag tänkte på det.. borde man inte kunna köpa direkt från AMD??

Permalänk
Medlem

Du kan få tag i en opteron på tradera.com elr kanske blocket. annars ebay.

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfLoX
Du kan få tag i en opteron på tradera.com elr kanske blocket. annars ebay.

jag är lite skeptisk på att köpa processorer som är begangnade... :S

Permalänk
Medlem

Dessutom är det fan så mycket dyrare på eBay och liknande.

Och nej, jag kan tyvärr inga sidor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mjoo... såg en snubbe på swec marknaden som sålde en använd opteron för 2000:- när en ny från butik ligger runt 1600-1700

Permalänk
Medlem

Aa, just det...jag såg den annonsen också. Hade jag haft ett bättre system i övrigt hade jag kanske gjort det ändå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag måste ha en opteron.. jag har liksom bett JME bygga ihop en dator till mej.. och jag vill helst inte vänta 3 månader tills de kan börja bygga på den.. de sa iaf att de hade allt inne på lager förutom processorn xD
fast overklockers.nu får iofs in om en månad, fast vet ej om jag kan vänta så länge xD det är ju jullov snart då ska man sitta inne å lira datorspel ju

Permalänk
Medlem

Haha, ta en titt på mitt system i sig, så förstår du hur jag känner mig...jag vill ha en dator som är så bra så att jag inte ens behöver tänka på begreppet Minimum Requirements...fast med den takt tekniken och spelen går frammåt så lär väl inte det vara särskilt länge...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

xD jag sitter vid en 300Mhz:are.... så jag vill ha en bra dator för en gångs skull...

Permalänk
Medlem

Fan vad glad jag är att jag köpte en 146:a i november innan hype:n hade nått dessa sanslösa höjder

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

GRRR -avundsjuk-

Permalänk
Medlem

Köp en 3200+ venice då, dom klockar rätt bra dom med. Samma pris också...Har själv beställt det, orkar inte vänta ett halvår på nåt som kanske inte kommer ändå

Permalänk
Medlem

DB hade ett par 170 i måndags, lyckades att knipa en där, var och hämtade den på posten idag. Känns skönt att ha fixat en sån innan jul

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

men jag vill ha en 146:a.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90

Ja, då lär du få vänta. Finns inget val om du inte vill importera eller köpa beg till överpris. Välj själv, vänta 3-4 mån eller få en fullt duglig klockvänlig "vanlig" 3200...
För mig var det inget svårt val. Kan ju om inte annat sälja den på tradera till överpris om ett halvår och sen köpa nåt häftigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amilo
DB hade ett par 170 i måndags, lyckades att knipa en där, var och hämtade den på posten idag. Känns skönt att ha fixat en sån innan jul

Det var ju lustigt. Jag beställde en 170 av dem för 4+ veckor sen, och den 16e dec skickade de ett mail
"Vår rekommendation utefter den information vi har är att man byter ut processorn till annan än just Opteron, detta då man i annat fall drabbas av ohållbart lång leveranstid.".

Edit: DB skickade iväg ett paket på måndag, förväntade mig att bara moderkortet skulle komma. Men när jag öppnade paketet så låg där en opteron 170 där (CCBWE).
Verkar som jag varit en snäll pojke iår när tomten kommer med så fina klappar

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

guppgup, vad fick du för steppning och vad gör den?

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patienten
Det var ju lustigt. Jag beställde en 170 av dem för 4+ veckor sen, och den 16e dec skickade de ett mail
"Vår rekommendation utefter den information vi har är att man byter ut processorn till annan än just Opteron, detta då man i annat fall drabbas av ohållbart lång leveranstid.".

Skumt?
Har du ring och kollat med dom igen, för i måndags måste dom haft ett flertal på lager, men dom gick åt ganska fort. Men man tycker att dom borde prioritera redan lagda ordrar?

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

nitroxxx: En CABYE0540 FPMW, den gör 2850 med 8 timmars prime 95-stabilitet, på luft Står ju i min sign förresten

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Citat:

Vill ha och vill ha, antingen så byter du till någon annan bra processor (det finns gott om bra alternativ) eller så väntar du i tre månader och slutar gnälla.

Oj, kom visst på att det till och med finns ett tredje alternativ, du kan köpa en begagnad som det skrevs här i tråden! Och gnäll inte över att det skulle kosta ett par ynka hundralappar extra.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

hur lång är leverans tiden där då?? kan du några bra sidor att handla på??
Men jag tänkte på det.. borde man inte kunna köpa direkt från AMD??

testa siter som alternate.de

köpa direkt från amd? om du heter HP eller liknade visst Självklart kan du inte köpa direkt från en tillverkare.

Visa signatur

Gammal är gubbe