Permalänk
Melding Plague

Vattenkyla Xbox 360

<font style="font-size: 10pt"><b>Vattenkyla Xbox 360</b></font> <small class="small">lördag 31 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Om man av någon anledning vill vattenkyla sin Xbox 360 så kommer man snart att kunna göra det. Tillverkaren CoolIT menar att deras kylsystem MTEC gör konsollen tystare och kyler den bättre. Produkten kommer att visas upp på CES-mässan som hålls mellan den 4 och 8 januari.
<br />
<br />CoolITs chef säger: <i>"Whether it's a PC or gaming console, the avid gamer is constantly raising the bar for performance. It's now obvious that only the most technologically advanced cooling system will be capable of keeping up with the heat production of today's CPUs and GPUs. The exclusive MTEC technology allows us to provide enormous cooling power in a very compact form factor suitable for maintaining stable temperatures and ensuring optimum performance."</i>
<br />
<br />För bilder, se <a href="http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=4227" target="_blank">Hexus</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte den redan det?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

ööö.. typ ne.. xbox 360 är INTE vattenkylt..

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk

Förlorar man inte garantin då? om man öppnar lådan mennar jag.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk

får väl lämna in den.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXcore2000
ööö.. typ ne.. xbox 360 är INTE vattenkylt..

Nästan rätt! Den e kyld med en heat pipe lösning som i sin tur kyls med fläckt.

Och vad finns det i en heat pipe? Jo det är vatten, så tekniskt sätt är den vatten kyld fast ändå inte.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Heatpipes burkar väl inte ha vatten? Alkoholer och andra ämnen med myckett lägre kokpunt är det som gäller.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

jag tycker inte att fläktljudet är så farligt, sökljudet på dvd läsaren däremot låter rätt illa.

Permalänk
Medlem

Om jag köper en Xbox360 ska jag lätt vattenkyla den

Och varför har oggees inlägg hamnat först? Eller är det bara jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Om jag köper en Xbox360 ska jag lätt vattenkyla den

Och varför har oggees inlägg hamnat först? Eller är det bara jag?

nej här också ^^ han va snabbare än skribenten ^^

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

Ganska onödigt... Det är ju inte fläktarna som låter utan dvd'n...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det är väl onödigt att kyla en Xbox360... Man ska väl inte överklocka den:p

Permalänk
Avstängd

Hoppades på lite mer invändiga bilder eller vettigare överhuvudtaget..

Ser ju ut som en vanligt Xbox360 med en ful plasthölje med fläkt i som bara är tryckt mot konsollen.. intressant , vill ju se insidan med.

Fan jag ska nog ta en 7.1 högtalar paket och lägga allt runt min trasiga PS2 och påstå att den har 7.1 ljud. lika trovärdigt

Men hur svårt kan det vara att vattenkyla sin xbox? köpa Zalman reservator eller vad den heter och pilla i 1-2 VGA block, säkert samma pris som den där leksaken

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kunde ha gort vattenkylningen mycket snyggare tycker jag

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

kan ju behövas eftersom vissa brinner upp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Kunde ha gort vattenkylningen mycket snyggare tycker jag

Ja verkligen. Iaf. i samma färg som 360n.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Man kör med heatpipe för att den ska bli tyst, men istället sätter man in en DVD som låter mer än båda mina datorer tillsammans. Stort misstag av MS anser jag

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Japp. Väldigt stort misstag.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Vafan, så illa kan den väl inte låta?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Nästan rätt! Den e kyld med en heat pipe lösning som i sin tur kyls med fläckt.

Och vad finns det i en heat pipe? Jo det är vatten, så tekniskt sätt är den vatten kyld fast ändå inte.

Vatten i en heatpipe...skulle inte tro de!!

Permalänk
Medlem

jo håller med...det låter riktigt illa...synd då fläktljudet är helt ok med tanke på vad dom kyler....2x60mm till en triple core cpu och riktigt schysst grafffe är ju helt ok

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXcore2000
ööö.. typ ne.. xbox 360 är INTE vattenkylt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer

Nästan rätt! Den e kyld med en heat pipe lösning som i sin tur kyls med fläckt.

Och vad finns det i en heat pipe? Jo det är vatten, så tekniskt sätt är den vatten kyld fast ändå inte.

Bara fjortisar kvar på sweclockers?!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

vatten i en heat pipe? hahaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
vatten i en heat pipe? hahaha

3 år gammal tråd? hahaha...
härligt dödgrävarn.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

haha såg inte datumet