Atlantis - Det Försvunna Riket. Problem med Disc2

Permalänk
Medlem

Atlantis - Det Försvunna Riket. Problem med Disc2

Jo, jag vet itne om ni har hört talas om det spelet det är gammalt osv.
Och eftersom det är gammalt är det anpassat för äldre datorer.
Jag har spelat igenom hela disc1 nu men när jag ska byta disc till disc2 när den säger åt mig att göra det får jag felmeddelande så krashar spelet.
Jag har googlat massor och hittat att man ska tanka hem en officiell patch för att fixa det men CRYO som är exploatör av spelet har lagt ner och därmed är deras hemsida nere. Denna patch får jag alltså inte tag på. Jag undrar ifall det är någon som möjligtvis har den som kan ladda upp/skicka?

Det vore guld.

//Krille

Permalänk
Medlem

Här har du ett par att prova:

atleng.zip

"Third is an Application known to many as "VirtualCD" this may help with the reported issues of problems with Disc II changes.
This is not free, but it does have a "free Demo" version for 30+ days. (But I haven't had the chance to use it). "

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Tack men ingen av patcharna jag hittade där ville fixa det här problemet.
Ska leta på DC om den filen finns nånstans.

EDIT:
AT1SAVES.exe ska patchen heta.
Som sagt om någon har den eller vet nån sida där den finns eller what ever så vore det kool om nån vill dela med sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
Tack men ingen av patcharna jag hittade där ville fixa det här problemet.
Ska leta på DC om den filen finns nånstans.

EDIT:
AT1SAVES.exe ska patchen heta.
Som sagt om någon har den eller vet nån sida där den finns eller what ever så vore det kool om nån vill dela med sig

"The ones I used for my system are: "AT1SAVE.exe"; this one is a "saves" patch to help you get through to the 2nd CD if needs be (you may not need this one, but I sure did!) "

Den verkar ju bara fixa så man kommer till CD2 utan att behöva köra igenom hela CD1. ?

Källa: Atlantis The Lost Tales Setup Walkthrough

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
"The ones I used for my system are: "AT1SAVE.exe"; this one is a "saves" patch to help you get through to the 2nd CD if needs be (you may not need this one, but I sure did!) "

Den verkar ju bara fixa så man kommer till CD2 utan att behöva köra igenom hela CD1. ?

Källa: Atlantis The Lost Tales Setup Walkthrough

Nej den patchen fixar så man inte får error när man ska byta skiva.
Dvs "get through" menar han lixom läsa hela skivan rätt.
[edit] Eller jag vettefan va han menar men jag har läst att den patchen ska hjälpa. [/edit]

Citat:

Third is an Application known to many as "VirtualCD" this may help with the reported issues of problems with Disc II changes. This is not free, but it does have a "free Demo" version for 30+ days. (But I haven't had the chance to use it).

Men hur gör man det då?
Jag har provat att installera det och sådär men jag fattar inte vad det är man ska göra.
Det programmet är ju typ som Deamon och 120% Alcohol fast mer avancerat.
Vad har det med att inte få error vid byte av skiva?

Permalänk
Medlem

Jag tog hem at1save.exe från sidan.
http://web.archive.org/web/20030421123341/http://www.cryo.fr/...
den där länken använde jag.
Iaf, får du inte hem den kan jag skicka den till dig på ngt sätt, säg bara hur...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Jag tog hem at1save.exe från sidan.
http://web.archive.org/web/20030421123341/http://www.cryo.fr/...
den där länken använde jag.
Iaf, får du inte hem den kan jag skicka den till dig på ngt sätt, säg bara hur...

jag har också försökt att ta hem den från sidan men CRYO har ju konkat så dom har ingen sida längre
jag PMar dig min msn då kan vi ta det på det sättet

EDIT:
va?!
va konstigt nu fick jag ner den trots att sidan "ska" vara nere helt.
men det blev "AT1SAVE.exe är inte ett giltigt win32-program."
så vi får ta det över msn ändå.

EDIT2:
Lyckades få ut filerna ut self-extractern. Va bara att byta filtyp till .zip istället för exe.

problem solved!

Permalänk
Medlem

Tricket är att länken inte direkt leder till cryos hemsida, utan till archive.org, som försöker spegla alla sidor på nätet och spara gamla versioner av sidorna. Väldigt praktiskt när man vill åt en gammal sida som inte finns längre

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för bumpen, men jag behöver också den där filen!

Går ej att få tag i på länken.