Permalänk

eeh det var ju ett skämt . vad du var otrevlig då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
eeh det var ju ett skämt . vad du var otrevlig då ?

Ojdå.. sorry... my mistake... får skylla på att jag satt i tandläkarestolen i 40 minuter i Fredags för en tand bara..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Det e ownage

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har fått detta att funka i vanliga counter-strike?

Mitt bara rusar på även om jag har installerat denna windows patchen och dualcore-opteron varianten från amds sida. :(:(:(

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

du får alt-tabba ut och öppna aktivitetshanteraren..
där högerklickar du på hl.exe och väljer så den kör på bara en kärna

Visa signatur

p3 450Mhz, 128mb ram, tnt2 ultra, 4,3gb hdd (yeaH!)

(gammal sig. sparad som minne. R.I.P)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Någon som har fått detta att funka i vanliga counter-strike?

Mitt bara rusar på även om jag har installerat denna windows patchen och dualcore-opteron varianten från amds sida. :(:(:(

Lägg till "/usepmtimer" (utan citationstecken) i din boot.ini fil. Du hitter den troligtvis på C:\boot.ini
Det är förövrigt det enda jag behövt göra för att fixa spel, har inte installerat nå windowspatchar osv.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

När jag högerklickar på den här datorn så står det under processor:

"MODEL UNKNOWN"

Vad behövs för att få fram den info som egentligen ska vara där?

Visa signatur

sweclockers.com
Citera för svar. Maila här. Please come again!
Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Nemo
När jag högerklickar på den här datorn så står det under processor:

"MODEL UNKNOWN"

Vad behövs för att få fram den info som egentligen ska vara där?

Det låter som om ditt BIOS inte stödjer processorn. Har du en X2 får det till följd att Windows bara använder en kärna istället för två bl a.

Uppgradera BIOS och installera om Windows är nog enda sättet att rätta till det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Lägg till "/usepmtimer" (utan citationstecken) i din boot.ini fil. Du hitter den troligtvis på C:\boot.ini
Det är förövrigt det enda jag behövt göra för att fixa spel, har inte installerat nå windowspatchar osv.

Har du provat det på en opteron processor?
Är det någon skillnad på x2 och opteron 165/170 när de jobbar i windows miljöer?

Mitt mål är alltså att slippa hålla på att tilldela olika processer cpu 0-1 hela tiden.

Edit: Verkar funka, ska testa detta under dagen då jag även haft problem i warcraft3 samt att mitt ena nätverkskort har ballat ut med konstiga pingtider och timeouts i samma veva som man märker av det.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

när behöver d u tilldela olika processor cpu 0/1?
jag har bara behövt andända den funktionen när jag lirar och vid typ prime/burninCPU/stressCPU?

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det låter som om ditt BIOS inte stödjer processorn. Har du en X2 får det till följd att Windows bara använder en kärna istället för två bl a.

Uppgradera BIOS och installera om Windows är nog enda sättet att rätta till det.

Thx MultiMan Du är en sajvjör i nöden fan!

Core Processor 3800+ står det nu
Tack så mycket

Visa signatur

sweclockers.com
Citera för svar. Maila här. Please come again!
Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.