CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Tack, skrev det för att äga en idiot polare.

Är svaret "Nej" på min fråga eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cevat
Är svaret "Nej" på min fråga eller vad?

jonatahan_s svarade på din fråga. P37uR svarade inte på den

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshe
Skitsnack Crysis kommer inte släppas Q3. De planerar fortfarande att släppa det Q1 men i slutet av april istället för 30 mars som tidigare var sagt.

April är ju Q2...

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv

Advanced Shader Technology: CryEngine2 has the most advanced shader system ever. Shading is basically what gives an object it's look and feel. It can make an object look wet, shiny, rough.etc. CryEngine2 supports up to shader model 4 for excellent performance. The shader technology used on the faces is more complex and technologically advanced than the entire game of FarCry.

låter ganska, om inte väldigt, imponerande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Advanced Shader Technology: CryEngine2 has the most advanced shader system ever. Shading is basically what gives an object it's look and feel. It can make an object look wet, shiny, rough.etc. CryEngine2 supports up to shader model 4 for excellent performance. The shader technology used on the faces is more complex and technologically advanced than the entire game of FarCry.

låter ganska, om inte väldigt, imponerande

Reklam gör ofta det. Sen om verkligheten motsvarar myten är ju en annan sak.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om crysis kommer till PS3?`
Måste veta om det är värt att köpa ny hårdvara

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Reklam gör ofta det. Sen om verkligheten motsvarar myten är ju en annan sak.

jo iof borde inte flat shading+subsurface scattering tillsammans vara mer avancerat än far cry
sen såhar väl project offset minst lika avancerat om inte mer avancerat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Någon som vet om crysis kommer till PS3?`
Måste veta om det är värt att köpa ny hårdvara

Nej, har jag för mig att någon sa ovan.

Iallafall inte till en början.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Åt helvete med EA säger jag bara.

Nä EA kan oxå göra bra spel :)...se bara på deras strategi spel.....:D:D:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Cant wait, frågan är bara om vi ser det innan sommaren.

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teval
Cant wait, frågan är bara om vi ser det innan sommaren.

mm det hoppas ja med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
lite mera godis

http://www.britishgaming.co.uk/?p=1599

Det där är ju så förbaskat snyggt så man tror knappt sina ögon. Det är skönt att se att crytek har tänkt på så små detaljer bara som att när man ligger ner så ligger man åt markens lutning även i X-led, vilket inte brukar vara så vanligt bland FPS:en. Dammpuff när man slänger sig ned, väldigt liten men snygg detalj. Rörelseoskärpan är fantastisk, de verkar ha satt den precis som en vanlig kamera beter sig. Ljuden är precis så som det ska låta förutom att det verkar bli lite repetativt med kommentarer från fiender, vilket man ändå är van vid.

Möjligen så kommer vi att kunna lira det i 3:e-person också, huvudpersonen verkar vara en riktig modell vilket syns när han hukar sig i mitten av filmen bakom planket, om det nu är cliperror eller bara error återstår att se då.

Byggnader ser ut att bli lite för lättförstörda, men inte gör det mig något, huvudsaken är att man kan blåsa bort dem.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Dom prata om det där med lättförstörda byggnader i en videointervju jag såg, när man ställer in sin "suit" på max power så blir karaktären så stark så han lätt slår sönder väggar etc. Inte mig mot

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Filmen finns även i 95mb quicktime version på;
http://www.crysis-online.com/

Dock hade jag problem med att spela den, den krashar min videospelare. Fungerar bra i VLC 0.8.6a dock.

Permalänk
Medlem

Såg precis den nya filmen, den finns nu även på FZ för er som undrar, och jag säger bara...

...inget, är nämligen speechless.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

finns det ett officielt nej till Crysis på PS3?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
lite mera godis

http://www.britishgaming.co.uk/?p=1599

Wooow

vill ha mer

någon som vet om dom spelade det där klippet på windows vista?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Såg precis den nya filmen, den finns nu även på FZ för er som undrar, och jag säger bara...
...inget, är nämligen speechless.

Tycker det är kul med hoppen.
Undrar hur det blir i multiplayer.

QW bunnies ftw

Permalänk
Avstängd

Ja, det ser snyggt ut.

Men detser inte särskilt kul ut att spela.

Då ser fortfarande äldre shooters som Max Payne roligare ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
finns det ett officielt nej till Crysis på PS3?

Det finns ett "kommer endast till PC" från cryteks VD. Sedan finns det "kommer endast till PC, men man vet aldrig vad som händer i framtiden, men till en början är det PC exklusivt" från deras VD också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,1286.0.htm...

DX 10 ska tydligen ge en enorm prestanda boost i Crysis. 2048x1536 upplösning med 60+fps med ett 8800GTX och en C2D processor i Direct X 10, dessutom i Pre-Alpha status och mycket optimeringar ska ske.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

ååh satan i gatan vilken upplösning då, Vilka har skärmar för att köra på den upplösningen hemma då Blir 1600x1200 för min del då ny skärm knappast går in i min vårbudget

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Portal/Community

Som dom flesta har hört så kommer spelet Crysis ut vilken månad som helst.
Därför har Crysis Sverige gjort en Portal/Community om och för Crysis. Där kommer ni kunna läsa om nyheter som angår Crysis. Och även träffa andra personer som längtar till releasedagen.
Hemsidan är gjord av några killar som dela sina förväntningar med andra, och sedan erfarenheter
Bli medlem på www.Crysis.Sverige.Biz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,1286.0.htm...

DX 10 ska tydligen ge en enorm prestanda boost i Crysis. 2048x1536 upplösning med 60+fps med ett 8800GTX och en C2D processor i Direct X 10, dessutom i Pre-Alpha status och mycket optimeringar ska ske.

så det kommer gå betydligt tyngre på ett DX9 kort? låter ju inge kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teval
Det finns ett "kommer endast till PC" från cryteks VD. Sedan finns det "kommer endast till PC, men man vet aldrig vad som händer i framtiden, men till en början är det PC exklusivt" från deras VD också.

Jag hoppas att det förblir det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
så det kommer gå betydligt tyngre på ett DX9 kort? låter ju inge kul

Tyngre är ju självklart det går eftersom det är ett sämre kort då :), men det ska fortfarande gå mycket bra med DX 9 kort. 8800GTX flyter sämre i DX 9 än vad det skulle göra i DX 10.

"I'm predicting that a mid-range DX10 card (8600GT / X2600XT) will run Crysis in DX10, better than any current DX9 rig running Crysis in DX9."

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyngre är ju självklart det går eftersom det är ett sämre kort då :), men det ska fortfarande gå mycket bra med DX 9 kort. 8800GTX flyter sämre i DX 9 än vad det skulle göra i DX 10.

"I'm predicting that a mid-range DX10 card (8600GT / X2600XT) will run Crysis in DX10, better than any current DX9 rig running Crysis in DX9."

fan låter riktigt nice, måste införskaffa mig en ny skärm tills det släpps.

zzz blir dyrt. Vista, ny hårddisk och skärm.

9400 kr om ja ska vara exakt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Såg att det smet med ett "x2600XT" där?
Så atis r600 kommer att heta så? x2xxx osv?
Svårt o tro då 2800xt låter sämre än 8800gtx imo.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe jo men jag tänkte dock mer på en DX9 sli rig som har samma prestanda som ett 8800GTX (i DX9) får det tyngre

dock så svarar väll citatet på min fråga är jag rädd