CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Åh nej, upplevde inte hypen din dröm? Trodde folk hade slutat tro blint på vad hypen säger och försöka tänka realistiskt. Sedan kan jag inte förstå grejen med att behöva köra 1920x1200 + maxad grafik hela tiden och dessutom förvänta sig att köra konstant max fps. Personligen så klarar jag mig mer än väl med 1024 + AA.

Snälla människor, detta spel är en av de som är snyggast grafiskt sett i nuläget, en av de första DX10-spelen som utvecklats och som inte ens släppts. Hur ska ni förvänta er att spelet ska vara fullt optimerat, ha drivrutiner som utnyttjar motorns kapacitet, grafikkort som inte är en alpha/beta modifikation från hårdvarutillverkaren o.s.v. (ja, utvecklarna kör inte med RC-versioner av hårdvara från början)

Se bara på hur folk gnällde som fan på att Gears of War till X360 hade dålig FPS och sade att det var patetiskt o.s.v. Vad hände när vi till slut fick spelet? Konstant flöde i 95% av situationerna och ett döläckert spel. Och då snackar jag gameplay i all ära.

Ni kan nog räkna med att ni ska kunna maxa spelet på minst 60fps ett halvår efter det har släppts och med nyaste patchen. (beror såklart på när spelet släpps och hur mycket pengar du har att lägga ut på en ny rigg)

Spel blir dåliga för att ni litar blint på hypen varje gång. Så bli inte så upphetsad nu och gå och sucka och stöna efter det här spelet oavbrutet. Hur tror ni att Duke Nukem-fans har stått ut med att vänta på DNF? Jo, de väntar och tar det lungt. (förutom vissa idioter på 3drealms-forumet....)

Så ta ett djupt andetag nu, andas ut, och gör något annat. Ni vet gott och väl att tiden går fortare när man har roligt.

wörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Äsch, dra bara till lite AA på 1024 så är det ju lungt. ;D (j/k)

Men visst är det självklart att det ser förjävligt ut på större skärmar, men jag ser inte vitsen i att skaffa 24", tar ju sådan ofantlig plats. Stora skärmar är bra för konsollir enligt mig. Jag menar, sitter man 20-30cm från skärmen så måste man ju nästan vända nacken för att se ut åt sidorna på en 24". (j/k)

Haha. Jag har min 32" lcd tv som datorskärm (lite nördstämpel i know), sitter precis framför den när jag skriver eller spelar pc spel osv. I början var det jättekonstigt och stort men nu mer än typ ett halvår senare tycker jag inte det är så märkvärdigt alls och har vant mig helt =P
Hur som helst ser 1024 väääldigt jobbigt ut på den =(

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

32"?! Och här sitter jag och är nöjd med min 17".

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

en fråga om Crysis sitter på en AMD 64 3700+
GF7900GTX 512mb

kommer crysis på liknande riggar se ut som far cry gjorde på DX8 graffe kort eller kommer skillnaden mot DX10 inte vara så fasligt stort?

för om så är crysis inget flr mig för jag har inte råda att uppgradera datorn efter spelen

för nåt liknande kommer säkerligen till Xbox360

ok kanske PC med Quad core Cpu samt GF8800GTX i SLI med win vistasamt DX10 samt (optmerad) drives som änny riktigt finns till 8800 erien men ädå
e sådanrig anske får Crysis se ut som inget annat kan konkurera med men hur dyr är då inte en sån rigg?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
en fråga om Crysis sitter på en AMD 64 3700+
GF7900GTX 512mb

kommer crysis på liknande riggar se ut som far cry gjorde på DX8 graffe kort eller kommer skillnaden mot DX10 inte vara så fasligt stort?

för om så är crysis inget flr mig för jag har inte råda att uppgradera datorn efter spelen

för nåt liknande kommer säkerligen till Xbox360

ok kanske PC med Quad core Cpu samt GF8800GTX i SLI med win vistasamt DX10 samt (optmerad) drives som änny riktigt finns till 8800 erien men ädå
e sådanrig anske får Crysis se ut som inget annat kan konkurera med men hur dyr är då inte en sån rigg?

Du kommer absolut kunna lira det!
Skillnaden kommer inte vara så stor att grafiken tar en helt annan form, många blev lurade av Dx9-filmerna som cirkulerade för några månader sedan att det var DirectX 10. Dx 10 upplevelsen kommer dock vara tappad haka genom hela spelet kan tänkas.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

så det kommer se snyggt ut på en DX9 burk också...toppen

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

japp, men det kommer lagga lite mer bara

Permalänk

äh de e sånt man får leva med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Haha. Jag har min 32" lcd tv som datorskärm (lite nördstämpel i know), sitter precis framför den när jag skriver eller spelar pc spel osv. I början var det jättekonstigt och stort men nu mer än typ ett halvår senare tycker jag inte det är så märkvärdigt alls och har vant mig helt =P
Hur som helst ser 1024 väääldigt jobbigt ut på den =(

Vaddå nördstämpel?!?! I mina ögon är du cool, jag önskar att jag gjorde samma sak. Men min 20" WS måste räcka

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

jipi då kan jag ju köra det med mitt fx5200 och p4 2.8

tror inte ens mit nya x1950 pro komer hjälpa med den prollen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka

Du kan alltid prova. prollen kanske inte är så jätteviktig:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka

Hahah tror inte ens spelet startar med det grafikkortet. Jag får nog igång det med min burk men blir väl att köra på låg då mitt grafikkort inte är någon höjdare.

Permalänk
Permalänk

ser ju riktigt trevligt ut

Permalänk
Avstängd

Hur jag ska förbereda mig inför crysis:
Processorn är redan klockad till 3.6ghz (kanske tillkommer lite)
7900gt ska jag voltmodda och klocka minst 650mhz core och minnena klarar redan nu 1840mhz.

Skulle tippat runt 11lax 3dmarks i 05.

Undrar hur spel upplevelsen blir då

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Japp, ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

En ny genomgång tillsammans med effektdesignern Sean Ellis.
http://www6.incrysis.com/incrysis_dot_com_ces_sean_ellis.zip

Och möjligtvis snart så kan vi vänta oss en multiplayerbeta!
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=156456

Vill veta mer om multiplayer..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror ni att spelet kommer att flyta bättre om man kör det på vista och därigenom med Dx10 i jämförelse med att köra spelet på Xp och därigenom med Dx9 även om man bara har ett Dx9 grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torvald
Tror ni att spelet kommer att flyta bättre om man kör det på vista och därigenom med Dx10 i jämförelse med att köra spelet på Xp och därigenom med Dx9 även om man bara har ett Dx9 grafikkort?

Beror på om Vista drivrutinerna blir bättre, men tror knappast det kommer va 100% stabil prestanda på vista, tror helt klart det flyter bättre på XP i början.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

I början ja. Vänta tills det kommer så långt som att Vista har fått ett SP1. Då lär vi nog märka att Vista faktiskt blivit bättre än XP i längden. Man kan inte kräva att en baby ska börja springa innan den börjar krypa, eller hur?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

nån som jämfört crysis DX 9 mot far cry skulle vara coolt ned eb jäförelse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nån som jämfört crysis DX 9 mot far cry skulle vara coolt ned eb jäförelse

Vad finns det att jämföra :P?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

tekniken genration osv.

man vet idag att far cry börjar bli riktigt gammal men inte är det fult direkt.

men nu kommer crysis som ska vara ännu snyggare.

eftrsom jag sitter på ett 7900GTX så vore det roligt att se skillnaden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tror att jag kommer få samma trevliga chock upplevelse som när jag lirade farcry för första gången, helt underbart spel
dock så tror jag min burk kommer få det lite tungt

Permalänk

heh man får väl accepetra high i 102x768 utan aa af för att få flyyyteet i spelet lol

näh jag maxar skiten sen får man börja backa när inget händer på 10sec

hehehehe

men tappa hakan effekt både DX9 o DX10 mer i DX10 men inget jag har bråttom med.

sedan när nästan alla spel kommer i DX10 får man fundera på ny dator då hehehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lär väl inte ens kunna starta spelet
Eller, jag kommer nog kunna starta men vad blir det för inställningar? 640x480 lågt på allt?

Permalänk
Medlem

med dx9 inställningar kommer du att kunna löra crysis, oroa dig inte. Du borde dock byta upp dig till ett bättre dx9 kort eller det där 320mb dx10 kortet nvidia släpper snart

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
med dx9 inställningar kommer du att kunna löra crysis, oroa dig inte. Du borde dock byta upp dig till ett bättre dx9 kort eller det där 320mb dx10 kortet nvidia släpper snart

Tyvärr är jag lite His fanboy. Vilket leder till att jag är ATI fanboy.
Har just nu ett x700 pro från His och den inbyggda fläkten är värd dess vikt i guld. Så jag väntar på R600. Vill även ha ett grafikkort med GDDR4 minne eftersom GDDR3 känns lite gammalt.

Permalänk
Medlem

Jag tror folk är på tok för insatt på att Crysis kommer att vara omöjligt att köra. De som köper en bra dator idag kommer knappast behöva vara oroliga ur min synvinkel.

Bara för att man inte kan köra 1600x1200 @ 16x AF & 6x AA så betyder det ju inte att spelet kommer att vara fult för det.

Folk är för uppkörda med att man inte ska kunna se skillnad på två pixlar..... Det bryr man sig inte om om spelet är bra.

Visa signatur