Riktigt läskiga spel till PC

Permalänk
Medlem

gregory horror show!! det har vi ett läskigt spel

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Skälet till att jag gillar silent hill 2 är stämningen. Jag har spelat Fear och Doom3. Inga dåliga läskiga spel, men såfort man är klar med dem glömmer man det läskiga. Silent Hill bygger upp skräcken genom någon slags jäkla anti-skräck där det inte pågår något annat än äckliga ljud i flera minuter. Det får en att skita knäck då något väl händer.

Permalänk

Även om The others inte kanske är en skräck film så är det en mycket bra film och jag hoppade till några ggr (vilket inte händer i skräckfilmer då jag bara tycker de är löjliga). Som spel är Alien vs Predator 1 som marine jävligt obehaglig och första gången jag körde det hopppade jag till en hel del, doom 3 använder sig av (som redan sagts) att överaska med att nån helt plötsligt är bakom en detta är inte fallet med AvP. Alone in the dark serien gav oss spel som Resident Evil och även Silent Hill, visst de må inte vara mycket för världen nu men på den tiden var de lite små "kusliga". Resident Evil är väl annars också en hyffsad film att se. Tyvär finns det inte så många spel som kan ge mig "kalla kårar" längs ryggraden och inte heller filmer. Jag skulle nog fortfarande vilja säga att Avp ligger som etta. Vill man ha snyggare grafik så finns det ju även AvP 2.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Helt klart AvP 1 och 2. Att spela som marine i dom spelen är ren självplågning.
Fruktansvärt äckligt att spela. Rekommenderar hörlurar och ett mörkt rum.

SH kan jag inte säga påverkade mig nämnvärt, inte heller Resident Evil-spelen.
Hoppa-fram-och-skrika-skräcken är bara tråkigt i spel.

För övrigt så är 99% av all amerikansk skräck just sådan.
Nej japparna vet hur man bygger upp en stämning dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Aliens vs Predator 1 eller 2 är hyffsat läskigt.

My vote. Men då har jag inte spelat Silent Hill serien.

Permalänk
Medlem

alien vs predator

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
My vote. Men då har jag inte spelat Silent Hill serien.

Köp Sh2 nu direkt. Bästa skräck spelet som finns. Dock är det inte typ "Resident evil skräck" utan mer pysisk terro med riktigt sjuka miljöer och finder. Själv måste jag erkänna min omanlighet och säga att jag hadde svårt att sova under spel tiden, men efter åt var det frid och fröjd för då kände jag att jag hadde bekämat onskan...För den här gången. Jag har aldrig vågat spela om det efter som nätterna blev så jobbiga;):D

Permalänk

Silent hill spelen är bra, men man blir bra jävla uttråkad av alla fjantiga pussel och gåtor och labyrinter som bara är där för sakens skull - inte för att de har nån större mening.

Typ "hitta stenen som går till statyn som sen ska vridas 7 varv motsols , då kommer spaken fram som öppnar dörr A som leder till gång B där en spiralfjäder ligger i en låda - med fjädern kan du sedan ..." bla bla osv. jävligt troligt att någon lagt ut en sån lång jävla domino-effekt, detta är typiskt även för resident evil spelen.

all skön skräckstämning kommer ju av sig när man ska springa runt och leta föremål i evigheter, samt att man blir frustrerad när man fastnar.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Alone in the dark 1-3. Riktigt jäkla grymma spel som glömts bort.

Nu har jag ej spelat dem på länge, men när jag var 12-14 bast eller vad jag va o spela 1:an så kunde jag ej sova på nätterna

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

Clive Barkers Undying är det absolut läskigaste spelet som jag har spelat - att det sedan har en riktigt bra story och hyggliga röstskådespelare är bara en fördel.

Kanske inte så lätt att hitta längre dock, tror jag. Är du sugen på det kan jag dock kika reda på var det kan hittas

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Phantasmagoria, kan dock vara svårt att få tag på.

Psykadeliskt kan annars vara, I have no mouth and i must scream.

Det var tider det:)
Fasen vad jag saknar sånna spel:P

Permalänk
Medlem

FEAR kan vara rätt läskigt :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
FEAR kan vara rätt läskigt :).

nej

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Helt klart Undying och AvP1,2

haha lät min kompis för flera år sen spela undying med skithög volym i storhuset i början. . han VÅGADE tamejfan inte spela alltså. Han har aldrig blivit rädd för ett spel men han blev så jävla arg när jag gormade med han för det sen.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etnica
Alone in the dark 1-3. Riktigt jäkla grymma spel som glömts bort.

Nu har jag ej spelat dem på länge, men när jag var 12-14 bast eller vad jag va o spela 1:an så kunde jag ej sova på nätterna

Japp, testade ettan när det var nytt men det första spelet i serien jag spelad helt var 2:an och jag har 3:an med nånstans. Ska nog ta och testa om det går att köra det i WinXp men det kan man la säkert glömma. Fast Alien vs Predator är asa mycket mer nervpillrande än Alone är. Första gången jag spelade demot var jag på helspänn hela tiden. Detta spelet har verkligen lyckats med att fånga känslan från filmerna.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Silent hill 1 ( oslagbart )

Silent hill 2 ( HELT klart bäst story,musik,m.m )

Silent hill 3 ( fatta !NU! vad ettan gick ut på )

Silent hill 4 ( skön spel idé, bra grafik, skön story )

Visa signatur

The silence is a sound too

Permalänk
Medlem

Antingen så har Lezziter redan fått svar, eller så har han förmodligen hunnit spela igenom de olika sh spelen ett flertal gånger innan du svarade.