Tror ni det är ett "riktigt" företag?

Permalänk
Medlem

Tror ni det är ett "riktigt" företag?

Vet inte varför men fick en känsla utav bluff, kolla in denna sida och hjälp mig http://www.biljettshop.se/tickets.php Fick känslan utav amatör.

Tror ni det är en seriöst företag eller bara bluff?

Vågar man betala till dom, när man beställer så vill dom att man överför till deras personliga konto, inte PG eller BG över Nordea.

Ringde företagsnummret och fick inget svar, telesvar gick igång och nån väldigt ung snubbe till rösten säger att man ska ringa på hans mobil.

Ringde mobilen från skyddat och samma unga snubbe svarade. La på och inget mer hände.

Kanske är nån snorunge som försöker dra igång något eget, kanske ren bluff.. vette tusan.

Men om det skulle vara tokbluff så varför svar snubben på mobilem med " hej Anton BiljettShop!.."

Va tror ni?

Permalänk

Adressen går till en gata i Linköping, och telefonnumret till Stockholm (dvs det fasta numret), vilket ju är lite udda. Eftersom jag bor i Linköping kan jag meddela att området där "kontoret" ligger är ett bostadsområde. Utöver en och annan pizzeria finns inte många företag i området. Detta är iofs inte något som ensamt diskvalificerar ett företag.

Permalänk
Medlem

Du kan ju mejla dom och höra om du kan få deras f-skatte nummer och sedan kan du kolla upp företaget.

Lite mysko att f-skatte nummret inte finns på sidan, dom skriver ju att dom har det.
De flesta företag brukar ju skriva ut f-skatte nummret.

Dom har ett Plusgiro nummer om du kollar Leverans/Betalningar.

Annars så tycker jag att dom är dyr.
EX.
Ulf Lundell 595sek, Ticknet´s pris 350sek
Santana 1395sek, Ticknet´s pris 535sek
Rolling Stones 1995sek, Ticknet´s pris 1140sek
+59sek för rek brev

Det verkar som att du beställer en biljett och dom går på närmaste ATG ombud och löser ut biljetten och rekar biljetten till dig.
Det blir nog enklast och billigast om du går och köper biljetterna på ATG...

Visa signatur

"Do not learn from your mistakes, learn from the mistakes of others"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Dom har ju PG

PlusGiro

- BiljettShop.se:s PlusGirokonto: 42 99 87-1

Permalänk
Medlem

Är det inte olagligt att sälja biljetter så för mer än vad dom kostar vanligt?
Typ svartmarknad eller så, kanske har jag fel men så är det i alla fall i danmark

Permalänk
Medlem

Plusgiro kan vem som helt öppna, saken är den att man får inget "kvitto" utav denna snubben.

Det fungerar att snubben vill att man ska "föra" över mellen konton bara, alltså ingen riktig betalning skedd.

t.ex Har du Nordea så har snubben ett Nordea konto du överför till, har du Sparbanken har han ett Sparbankkonto etc.

Han kan alltså säga, - Vadå jag skickade biljetten, den måste ha kommit bort på posten, eller nått.

Eller att - Vadå personen som "förde över" pengar till mitt konto var skylldig mig dom sedan tidigare, det var inte någon betalning för biljetter osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Är det inte olagligt att sälja biljetter så för mer än vad dom kostar vanligt?
Typ svartmarknad eller så, kanske har jag fel men så är det i alla fall i danmark

Det borde det inte vara. Företaget köper in en hög biljetter och säljer sen dem vidare. Hur mycket pengar som de vill ta för administration etc. har ingen med att göra. Men om de tar för mycket betalt kommer folk att sluta köpa från dem och då går de i konkurs. så...

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizmo007
Du kan ju mejla dom och höra om du kan få deras f-skatte nummer och sedan kan du kolla upp företaget.

Lite mysko att f-skatte nummret inte finns på sidan, dom skriver ju att dom har det.
De flesta företag brukar ju skriva ut f-skatte nummret.

Finns inget som heter F-skattenummer.
Det finns något som heter organisationsnummer och momsregistreringsnummer.
F-skatt har man bara helt enkelt. Det går att kolla genom att ringa skattemyndigheten.

I det här fallet så är företaget registrerat hos bolagsverket.
Deras organisationsnummer är 780619-7633. Namn: biljettShop Sverige. Dvs, enskild firma. Ägarens personnummer är organisationsnummret.
Ägaren heter Jan Henrik (utelämnar efternamn pga pul) och är skriven på samma adress som företag så klart.

Jag driver handelsbolag. Min adress är densamma som mitt företags adress.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Finns inget som heter F-skattenummer.
Det finns något som heter organisationsnummer och momsregistreringsnummer.
F-skatt har man bara helt enkelt. Det går att kolla genom att ringa skattemyndigheten.

I det här fallet så är företaget registrerat hos bolagsverket.
Deras organisationsnummer är 780619-7633. Namn: biljettShop Sverige. Dvs, enskild firma. Ägarens personnummer är organisationsnummret.
Ägaren heter Jan Henrik (utelämnar efternamn pga pul) och är skriven på samma adress som företag så klart.

Jag driver handelsbolag. Min adress är densamma som mitt företags adress.

Utelämnar efternamn pga pul? Men du skriver ut hela hans personnummer, vad tror du pul säger om det?

Permalänk
Medlem

Där finns det inte så mycket att säga eftersom för en enskildfrima är personnummer och organisationsnummer samma och det är offentlig handling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Utelämnar efternamn pga pul? Men du skriver ut hela hans personnummer, vad tror du pul säger om det?

Precis som kontro säger. Ett personnummer är en offentlig handling. Det blir ännu mer offentligt när det handlar om en enskild firma.

Permalänk
Medlem

Att telefonnumret är ett 08-nummer kan ju bero på att han använder skype (skype-in) som såvitt jag vet endast erbjuder 031 eller 08-nummer.

Permalänk
Avstängd

Senast registrerade medlemen är ju just: Biljettshop.se dra iväg ett pm till han vettja

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb

Permalänk

Vi är inget "bluff"-företag. Vi är ett företag som köper och säljer evenemangsbiljetter i andra hand. Biljetterna köper vi in från t.ex. privatpersoner och bussbolag som har biljetter över och sedan säljer vi dom vidare. Vi innehar F-skattsedel och är momsregistrerade.

Old: Ang. "saken är den att man får inget "kvitto" utav denna snubben".
– Vi lämnar kvitto vid varje försäljning. Alla pengar som kommer in via våra bankkonton, plusgiro och kontant måste såklart redovisas. Skattemyndigheten skulle annars inte godkänna vår bokföring om vi inte skulle ha kopior på alla kvitton som stämmer överens med belopp/datum som har kommit in till våra konton.

Vi skickar alla förbetalda beställningar med rekommenderat brev vilka kan spåras på postens hemsida. Det går även att spåra postförskott med det brev-idnummer man får.

Razor-SWE: Kontoret ligger i samma hus som pizzerian. Jag kan meddela att Mona Lisa, som pizzerian heter, har mycket goda pizzor. Testa gärna att ta bearnaisesås eller vitlökssås till pizzan. Dessa har tyvärr satt sina spår...

Phoz: Vi skaffade ett 08-nummer eftersom de flesta av våra kunder finns i Stockholmsområdet och därav kan ringa "lokalsamtal".

Vänliga hälsningar

Henrik, kundtjänst
__________________
BiljettShop.se
Sydsvängen 2
582 47 Linköping
Tel: 08-559 111 26
Mob: 0702-33 30 31
E-post: info@biljettshop.se
Internet: www.biljettshop.se

Visa signatur

BiljettShop.se, Sydsvängen 2, 582 47 Linköping.
Tel: 08-559 111 26, Mob: 0702-33 30 31
E-post: info@biljettshop.se, Internet: www.biljettshop.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiljettShop.se

Razor-SWE: Kontoret ligger i samma hus som pizzerian. Jag kan meddela att Mona Lisa, som pizzerian heter, har mycket goda pizzor. Testa gärna att ta bearnaisesås eller vitlökssås till pizzan. Dessa har tyvärr satt sina spår...

då bor vi nästan grannar

OnT. man får inte något vidare förtroende för företag som bara erbjuder betalning via bankkonto eller girering. kanske nått att tänka på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiljettShop.se
Phoz: Vi skaffade ett 08-nummer eftersom de flesta av våra kunder finns i Stockholmsområdet och därav kan ringa "lokalsamtal".

Det var länge sen som lokalsamtal "avskaffades".

Permalänk

DenSammeSamme: Vi håller på och kollar på olika kortbetalningslösningar men än så länge tycker vi att kostar det för mycket att starta upp och använda sig av det.

N!klas: Telefonbolaget (www.uvtc.com) som vi använder oss av har lokalsamtal.

Lokal
Lokalsamtal dag 0,160
Lokalsamtal kväll & helg 0,110

Rikssamtal
Nationella dag 0,190
Nationella kväll & helg 0,110

Vänliga hälsningar

Henrik, kundtjänst
__________________
BiljettShop.se
Sydsvängen 2
582 47 Linköping
Tel: 08-559 111 26
Mob: 0702-33 30 31
E-post: info@biljettshop.se
Internet: www.biljettshop.se

Visa signatur

BiljettShop.se, Sydsvängen 2, 582 47 Linköping.
Tel: 08-559 111 26, Mob: 0702-33 30 31
E-post: info@biljettshop.se, Internet: www.biljettshop.se

Permalänk
Medlem

Beställde biljett och fick den hemskickad inom 2-3 dar.

Trots lite diffus sida och betalning så kan man nog lite på dessa.

Permalänk
Medlem

Så bra att det funkade

Tycker att det är lovvärt att en representant för företaget svarar i tråden iaf

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag väcker en nio år gammal tråd, det känns ju sådär... men tråden kommer ganska högt upp när man googlar på biljettshop.se och jag tänkte göra lite rättvisa åt dem.
Jag har använd sidan en enda gång, inte världens största erfarenhet såklart, men jag köpte Foo Fightersbiljetter till Ullevi 2015 (Japp, den där Dave Grohl bröt benet...) och det fungerade totalt perfekt.

Jag swishade över pengar för tre biljetter, fick svar och PDF-biljetter inom någon timme.
Dessutom var det därefter en till kompis som ville åka med, men han fick swisha från sin egna mobil för mitt saldo var uppswishat. Så extra krångel alltså... men då ringde jag upp dem på ett mobilnummer och de fixade så vi fick sitta tillsammans.

Som sagt, perfekt service, inte heller ockerpriser för biljetterna och jag skulle lätt kunna vända mig dit igen om jag missar någon konsert eller dylikt i framtiden.

Mvh,
Rikard